קידום ממומן
קידום ממומן לעסקים קטנים
קידום ממומן לעסקים קטנים המוכר גם בשמו המקצועי PPC, הנו קמפיין קידום ממומן בגוגל. האסטרטגיה מבוססת על כמות חיפושים בגוגל, כאשר לפי מילות המפתח הכלולות במודעות, מגיעים הגולשים לדף נחיתה או אתר המפרסם. התשלום מתבצע פר קליק ולכן הוא קרוי Pay Per Click.
יש הרבה מאוד יתרונות לפרסום בגוגל, והוא עונה על הצורך המידי כבר עם הפעלת המודעות, לעומת קידום אורגני שהוא מבוסס על תהליך ממושך. זהו ערוץ שיווק עוצמתי, המניב תוצאות מידיות.
קידום ממומן לעסקים קטנים- הכניסה שלכם לגוגל
תהליך העבודה
בחירת מילות מפתח
לצורך הכללת מילות מפתח במודעות הקמפיין, על המפרסמים לערוך מחקר מילות מפתח הנוגעות לחיפושים של נושא הקמפיין. בקידום ממומן בדרך כלל יש מספר גדול של מתחרים, לכן אלגוריתם הפרסום של גוגל מחשב את הצעת המחיר המקסימלית וגם פרמטרים כמו איכות דף הנחיתה או המודעה, היסטוריה של מודעות קודמות ומדרג אותן "בתחרות" מול מודעות אחרות באותה שאילתה.
אופטימיזציה לקמפיין
בגלל שקמפיין קידום ממומן לעסקים קטנים בגוגל, נעשה בכלים טכנולוגיים, אפשר להשתמש בהם גם לשיפור ושדרוג הביצועים שלו. גוגל אדווארדס הוא כלי שבעזרתו אפשר לנטר את הקמפיין ולאפשר למפרסם לעקוב אחר נתונים שונים כמו מספר החשיפות, כמות ההקלקות על כל מודעה, כמות ההמרות מכל מודעה. כך ניתן למדוד את הביצועים, לחשב את תועלת העלות מול התוצאה ולשפר את הקמפיין בזמן אמת ובתקציב נשלט וידוע מראש.
כתיבת מודעה לקמפיין
לכל עסק יש את השפה הפרסומית שלו, כמו שלכל אתר יש שפה גרפית. בחירת הניסוח של מודעות קמפיין קידום ממומן בגוגל לעסקים קטנים, צריך להיעשות בהתאמה לנושא האתר ולנושא הקמפיין. יש לכתוב את המודעה לקהלי יעד מסוימים ועבורם. יש להחליט האם להשתמש במונחים מקצועיים או לפנות לכלל הגולשים. מטרת הקמפיין היא זו שתקבע את הניסוח והתוכן של כל מודעה וכן את מילות המפתח.
בנייה ועיצוב של דף נחיתה משכנע
חלקן של מודעות פרסום ממומן בגוגל, מובילות את המקליקים על המודעות לדף נחיתה. זהו דף שלעתים בכמה שורות, צריך להעביר לגולש כמה מסרים חשובים מאוד. זה יכול להיות דף נחיתה שחושף לראשונה מותג. דף נחיתה שמזמין את הגולשים למבצע מיוחד, חגיגת מחירים או השקה של סניף חדש.
לא משנה מה יהיה נושא דף הנחיתה, הוא צריך לגרום לגולשים להגיב, לקנות, להגיע, להשאיר פרטים ולהפוך ללקוחות
כל היתרונות של קידום ממומן לעסקים קטנים בגוגל
קידום ממומן לעסקים קטנים בגוגל, מאפשר לכם לבסס את הנוכחות שלכם ברשת בצורה יעילה ומהירה יחסית, אפשר לומר תוך כמה דקות מרגע שמעלים לכם קמפיין בגוגל אדווארדס ועד שזה מתפרסם. זהו כוחה הבלתי מעורער של הרשת. חשיפת המודעות שלכם בפני גולשים, מאפשרת לכם להגיע ללקוחות חדשים ולהרחיב את קהליה יעד שלכם.
אחד היתרונות הכי שווים בקמפיין קידום בגוגל הוא היכולת שלכם לשלוט על הקמפיין, לבצע בו שינוים בזמן אמת, להכליל מילות מפתח חדשות, לשדרג ולשפר אותו, להחליף לו מיקומים ולשתול בו תוכן אחר והכול בזמן אמת. כיוון שמדובר בכלים טכנולוגיים, צריך ידע מקצועי כיצד לשפר את המדדים, אבל זה חלק ממה שגוגל אדווארדס מאפשר למפרסמים.
חישוב מסלול מחדש, זה הניסוח המדויק למה שאפשר לעשות בכל קמפיין קידום. לראשונה בעולם הפרסום אפשר למדוד את תוצאות הקמפיין וגם לשפר אותם, וזה קורה רק בעולם הדיגיטלי.
בנוסף אין עסק גם עם תקציב נמוך שלא יכול להרשות לעצמו לעשות קמפיין, אפילו קטן בגוגל ולקבל כמה לקוחות חדשים. אפשר להתחיל בקטן ולהמשיך בהדרגה להגדיל את התקציב, לעשות הפסקה ולהתחיל שוב. כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, איך שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה כדי למקסם את התוצאות.
הגמישות בניהול התקציב לצד הגמישות בשיפור הביצועים, זו טכנולוגיה שמובילה היום את עולם הפרסום הדיגיטלי וכמובן שמומלץ לנצל אותה במלואה לטובת כל אתר.
דבר נוסף חשוב שיש לומר, כי המידע המנוטר המתקבל מקמפיין ממומן, משמש את המפרסמים להשגת תוצאות בקמפיינים נוספים, להגעה לקהלי יעד מסוימת ומלמד אותם על הפסיכולוגיה של הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים. זהו אוצר יקר מפז, למי שמבין משהו על פרסום ולא צריך יותר מזה כדי להיות אתר מנצח.