אינסטגרם היא אחת פלטפורמות הסושיאל, מדיה ורשת חברתית הגדולות בעולם. בניגוד לפייסבוק למשל, אינסטגרם מבוססת בעיקר על מדיה ויזואלית. השיתוף ברשת נעשה על ידי העלאת תמונות, סרטונים וטקסטים המלווים אותן. לא מפתיע אם כן, כי ניהול אינסטגרם עסקי לעסקים קטנים הוא אחד הפלטפורמות פרסום הכי יעילות בשוק.
אינסטגרם לא הוקמה במקור על מנת לשמש כפלטפורמה לפרסום ושיווק עסקים, אך בשל סדר גודל המשתמשים בה, היא נעשתה אחת הפלטפורמות הנוחות, הנכונות והעיקריות לפרסום מותגים מסוגים שונים: החל מ ובעיקר אופנה, אך גם מותגי לייף סטייל, ריהוט, בריאות, מזון, מסעדות, סדרות וסרטים, מגזינים ועוד. אין ספק שכל עסק שיש לו פוטנציאל לפרסום וויזואלי כדאי ורצוי שיפתח עמוד אינסטגרם עסקי ויתחזק אותו על מנת לשווק בחוכמה את המוצרים והשירותים שלו.
איך יוצרים עמוד אינסטגרם עסקי מצליח?
ניהול אינסטגרם עסקי לעסקים קטנים כרוך בכמה שלבים. בשלב הראשון יש לפתוח עמוד המוגדר כעמוד עסקי, בפתיחת פרופיל חדש. אם יש לכם עמוד אישי קיים וברצונכם להמיר אותו לעמוד עסקי, גם זה אפשרי. אך שימו לב, עמוד אינסטגרם עסקי שונה במהותו מעמוד אישי. בעמוד אישי, ההעלאות הן ספורדיות, מרבית העוקבים הם חברים ומשפחה, והתמונות הן יומיומיות, אישיות ולא מקצועיות. במעבר לעמוד עסקי יש לשנות את התפיסה של העמוד, לבחור תמונת פרופיל חדשה שהיא אחד משני דברים: תמונת הלוגו של העסק, או תמונה מייצגת למשל, של בעל העסק, אם הוא מעוניין להיות הפנים שלו, או של מוצר מייצג.
אין ספק שכבעלי עסק המפרסמים את עצמם ברשת וויזואלית, יש להוציא לאור את הצד האסתטי שלכם. חשוב שפרופיל העסק שלכם יציג מראה אחיד, אסתטי, ונעים לעין. יש להתמקד בכמה פוטוגני העסק שלכם ולהחצין את זה כמה שיותר בתמונות בעמוד, עם העלאות בזמנים קבועים ובמרווחים קבועים – זו הדרך היחידה להציג פעילות עקבית ומזמינה לעוקבים שלכם. סטוריז למשל, זו דרך מצוינת להיות עקביים, העלו סטוריז בכל יום מחיי היום יום בעסק וצפו להתעניינות מצד הלקוחות.
עמוד אינסטגרם צריך לספר סיפור
בני אדם אוהבים סיפורים. הם אוהבים אותם לפני השינה, בקריאת העיתון בבוקר, בשיעורים בבית הספר, בהפסקות צהריים במשרד – זה חלק מהטבע שלנו. לכן על מנת לייצר תוכן משמעותי, שייצר מעורבות של העוקבים שלכם, ספרו להם סיפור. זה יכול להיות סיפור בהמשכים על העסק שלכם, קטן ככל שיהיה – בטוח יש סיפור מאחוריו. ניהול אינסטגרם עסקי לעסקים קטנים זו למעשה עוד דרך למתג את העסק שלכם. מיתוג זו הדרך שבה מייחדים עסק, מייצרים עניין מאחוריו שימשוך אליו לקוחות פוטנציאליים.
סביר שאם תעלו בכל יומיים תמונה של מוצר כזה או אחר, תתארו אותו ביובש בתיאור התמונה ותמשיכו הלאה, עמוד האינסטגרם של העסק שלכם לא יצבור תאוצה. הימנעו מכך, ונסו לספר סיפור שירגש את הלקוח, שיקרא לו להגיב, לעשות לייק או לשתף את הפוסט בעצמו.
אינסטגרם הוא פלטפורמת פרסום מצוינת
דרך פייסבוק ניתן לקדם באופן ממומן את עמוד האינסטגרם של העסק שלכם. ניהול אינסטגרם עסקי לעסקים קטנים יכול במידה רבה להסתמך על כלי קידום ממומן של פייסבוק, ובאמצעותו להגיע לרמות חשיפה מדהימות של משתמשים שבקלות, ובמידה שהעמוד שלכם מזמין, יכולים להפוך לעוקבים, ובהמשך ללקוחות של העסק. שימו לב, שקודם לשימוש בקידום ממומן יש לקדם את העמוד באופן אורגני, כלומר על ידי העלאת תוכן בכל דרך אפשרית – פוסטים, תיאורים מעניינים, סטוריז, שיתופי פעולה ועוד.