כתיבה שיווקית לעסקים קטנים שרוצים למכור

ההתקדמות הטכנולוגית שאנו חווים בחיינו בעידן הזה, מכניסה שינויים גם בעולם הפרסום והשיווק והמגמות החדשות, באות לידי ביטוי גם בטקסטים הדורשים כתיבה שיווקית לעסקים קטנים. היכולת של המפרסמים להגיע אל קהלי היעד הרלוונטיים מגיעה לנקודות שיא עם טירגוט של קהלים לקמפיינים ברשת, למעקב אחר טביעות האצבע שהגולשים משאירים בכל מיני אתרים. חיפשת קופירייטר, כולם "יעקבו" אחריך ימים שלמים ברשת. קוראים לזה טירגוט וזה כלי דיגיטלי מאוד חזק באינטרנט. 

מומחים טוענים כי עד שנת 2021 יגיעו השקעות המפרסמים בשיווק הדיגיטלי ליותר מ-375 מיליארד דולר. זה דורש ממשרדי הפרסום ברשת, להיות עם היד על הדופק. להבין מהן מגמות השיווק החדשות ואיזה חלק מהן הם רוצים לאמץ. 

הכתיבה השיווקית הראשונה הנדרשת מכל עסק קטן היא עמוד הבית ועמוד האודות באתר שלו. רצוי מאוד שזה ייעשה באופן הכי מקצועי.

עמוד הבית – מביא לכם לקוחות!

עמוד הבית בכל אתר, הוא העמוד המציג את נושא האתר. בדרך כלל זה בעל המקצוע, החברה, העסק ובעליו של האתר. מי שגולש לאתר, צריך להבין מיד רק מעמוד הבית במה עוסק האתר ומה הוא מציע. כתיבה שיווקית לעסקים קטנים  שלא תשאיר את הגולש באתר תחמיץ את ההזדמנות ללקוח חדש. מדוע זה קורה? כי רבים מבעלי האתרים חושבים שהם יודעים לכתוב או שהם נותנים לכותבי תוכן חובבנים לכתוב להם את עמוד הבית. אלה כותבים להם תוכן לא שיווקי, לא מציגים  אותם במקצועיות הראויה ולעתים החובבנות הזו גם חושפת שגיאות כתיב ותחביר. גולש רציני שצריך משהו מהאתר הזה, לא ייצור אתו קשר כלל ולא ישאיר פרטים כי עמוד הבית כבר גורם לו להירתע מהרמה הנמוכה של האתר, אותה הוא גם משליך על התמורה שהוא יקבל. הוא אומר לעצמו אם זאת הרמה של האתר, זו גם רמת המוצרים או השירות שאני אקבל והוא צודק. 

עמוד האודות- איך כותבים אותו נכון?

עמוד האודות בכל אתר, מציג את תחום העיסוק של בעל האתר. למשל אם מדובר באיש מזגנים אז העמוד הזה ידבר על מה קורה בתחום ויציג את השוק. ראשית צריך להוציא מידע על כך ושנית לקבל מבעל האתר בעצמו מידע ייחודי שלא מתפרסם ברשת. בעמוד הזה הדבר הכי חשוב זה להציג בפני הגולשים את הדרך הנכונה בה הם אמורים לבחור טכנאי מזגנים למשל תוך מתן דוגמאות מה לא לעשות. 

כתיבה שיווקית לעסקים קטנים בעמוד כזה, לא תכפיש עסקים אחרים ובוודאי לא תציין את שמם אבל ידוע הוא כי יש הרבה מאוד חובבנים שמציגים את עצמם כאנשי מקצוע בתחום המיזוג ובעיקר בקיץ, כתיבה שיווקית תציג את ההבדל בין חובבן לבין מקצוען בצורה מקצועית ומכובדת, ותלמד את הגולש כיצד לבחור את בעל המקצוע שהוא מחפש ולמה לשים לב.

שיווק במדיה החברתית

שיווק במדיה החברתית תופס מקום חשוב בהעברת מסרים של כתיבה שיווקית לעסקים קטנים. גם פוסט תמים עשוי לגרום לשיווק מוצלח. מאחורי כל קמפיין כזה צריך להיות קונספט מיוחד במינו, אשר יגרום לבולטות שלו בין שאר הפוסטים בפייסבוק. ניצול האינסטגרם מתאים לעסקים שפונים בעיקר לנשים ולצעירים, שהם הרוב הבולט של בעלי החשבונות והעוקבים שם. גם שורה אחת של כתיבה שיווקית טובה יכולה להניב יותר ממה שמכיל טקסט של עמוד שלם. והכי חשוב זה לזכור שהיום לגולשים אין זמן לקרוא טקסטים ארוכים שבנושא הזה של כתיבה האורך לא קובע…

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

רוצה לחבר את העסק שלך לעולם הדיגיטל?