אחד הדברים הכי חשובים בנוגע לתחום של שיווק לעסקים קטנים ובינוניים באינטרנט, הוא האופן בו נבנה האתר שלכם. בניית אתרי תדמית למשל היא נוהג נפוץ, הוא אמור לכוון לקוחות לעסק שלכם וליצור לו תדמית אבל צריך רגולציה ותנאי סף להקמת אתר כדי שיעמוד בסטנדרטים המחמירים של גוגל וייחשב אתר איכותי וכזה שאפשר לקדם אותו.
אם למשל האתר שלכם סובל מחוסר של UX מה שנקרא ידידותיות למשתמש, סביר להניח שיהיה לכם מאוד קשה לשווק מה שאתם רוצים לשווק והוא אף יכול להזיק לתדמית שלכם ולהוות מכשול.
מדוע זה קורה?
משום שלתחום הפרוץ של עולם האינטרנט חדרו הרבה מאוד דגיגים קטנים שלמדו איך בונים אתרים און ליין, אבל אין להם את ההבנה השיווקית או היכולת האסטרטגית כדי להעמיד אתר מכובד שיהיה גם תדמיתי וגם שיווקי וכזה שהלקוחות לא יינטשו אותו.
ראשית- אתר מותאם עסק ומכובד
את האינטרנט תשאירו למומחים ואתם תעסקו במומחיות שלכם, זה מה שיאמר לכם כל בעל סוכנות דיגיטל שמקים אתרים לעסקים שרוצים לנצח בזירת התדמית והשיווק הרותחת ברשת. יש אתרים שאפשר לשלם עליהם 1,000 ₪ ויש כאלה שגם עולים בספר של 6 ספרות. וכי מהו ההבדל? ההבדל הוא באיכות האתר, בטכנולוגיה המוטמנת בו, בממשק השימוש שלו, ביכולת הניווט המהירה באתר. אתר איכותי שגוגל אוהב זה אתר שנטען מהר, שמעלה את המידע החשוב בהיררכיה הנכונה. שהמידע הזה זורם בהדרגה בצורה הגיונית. שהגולש יכול להגיע לכל מידע אחר במהירות ובלחיצת כפתור. שהוא מוצא באתר מהר את מה שהוא מחפש ושהוא מתרשם שהאתר רציני ואתר כזה מעיד על מקצועיות חברה.
שיווק לעסקים קטנים ובינוניים מתחיל מאתר ברמה גבוהה.
רק לא אתר כמו של המתחרה שלך!
אם בעבר הייתה איזו מדיניות של חברות לעשות את מה שהמתחרה שלך עושה, כי אם הוא מצליח אז גם אתה תצליח, היום זה עובד בדיוק הפוך. לא היית רוצה שהאתר שלך יהיה ממש דומה לאתר של המתחרה הכי גדול שלך שתפסו אותו עכשיו מקים קרטל מחירים נכון? מצד שני למה אתה צריך לסמוך על העיצוב של האתר המתחרה ולא לסמוך על המעצב הגרפי של הסוכנות הדיגיטלית שלך שיכול לבוא עם רעיון הרבה יותר טוב, ואז יהיה לך אוקיינוס כחול משלך ולא תצטרך לפלוש לטריטוריות של אחרים, יהיה לך משלך.
את המקוריות הזו כדאי לאמץ לא רק בבחירת אתר, אלא גם בבחירת ערוצי השיווק שלך ברשת. הוא עושה א', אתה תעשה ב'. גם בקמפיינים שתעשה אל תהיה דומה לו ושתמונת הקאבר שלך בפייסבוק תהיה שמיים וארץ ממנו כך יהיה לך באמת את הייחוד שלך.
שיווק לעסקים קטנים ובינוניים דורש יצירתיות ולימוד המתחרים אך לא חיקוי שלהם.
אפיון האתר יוביל לשיווק הנכון
נקודת המפתח בכל אתר היא מציאת המטרה המוגדרת והכי חשובה שלו. הגדרת המטרה היא קריטית והיא תוביל לבחירת מערכת הניהול של האתר, אתרי תדמית למשל זקוקים למערכת ניהול פשוטה וקלה לתפעול.
אם מדובר על אתר חנות אזי חייבים להתקיים באתרים הללו מערכות סליקה וניהול מלאי, והמערכת המומלצת להקמת אתרי חנות כאלה היא אתרי וורדפרס. כ-30% מהאתרים בעולם הם אתרי וורדפרס. הם קלים לפעול נוחים וגמישים והם בעלי קוד פתוח וניתנים לשינויים ע"י הבעלים או מי מטעמו ולא חייבים בכלל חברת תחזוקת אתר. גם חנות און ליין זקוקה למהלך של שיווק לעסקים קטנים ובינוניים.
קראו גם על: פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים