בתחילת שנות ה-2000 החלה גוגל להפעיל את פלטפורמת הפרסום שלה עם כלים טכנולוגיים משוכללים, ששינו לחלוטין את עולם הפרסום והפכו אותו ברובו- לדיגיטלי. הפלטפורמה של גוגל למען פרסום באינטרנט לעסקים קטנים, מתמקדת בהבאת לקוחות חדשים באמצעות רשת החיפוש, סושיאל מדיה, יוטיוב ועוד.
גוגל ופייסבוק יחד יכולים לייצר 90% מהכיסוי הפרסומי שכל עסק קטן זקוק לו, לכן עסקים רבים היום פונים לסוכנות דיגיטל כדי לעלות עם קמפיין קידום ממומן או קידום אורגני.
גוגל אדווארדס הוא הכלי הביצועי הפרסומי של מנוע החיפוש גוגל והוא מאוד מתוחכם, מפולח ומדויק.
אם עד קיומו של העולם הדיגיטלי, כל מה ששאפו אליו משרדי הפרסום היה לעשות כל מאמץ להגיע לקהלי היעד, הרי שהיום עם הכלים המשוכללים הטכנולוגיים של גוגל אדווארדס, אפשר לקבל נתונים גם היכן נמצאים קהלי היעד. אם עולים עם קמפיין אז אפשר גם לדעת איזה מודעות יותר מוצלחות ומושכות גולשים מאחרות. אפשר לקבוע תקציב מראש, להפסיק את הקמפיין והכול בעצם בשליטה ובידיים שלכם.
מי קורא את המודעות שלכם?
בעולם נטול רשת אינטרנט, ניסו כל העת משרדי הפרסום לפרסם את המודעות שלהם בעיתונות הכתובה, או להעלות ג'ינגל ברדיו או לפרסם סרטון פרסום בטלוויזיה, בזמנים שלדעתם (עפ"י מחקרים וסקרים שהם עשו) הם יוכלו לחשוף את המסרים שלהם אם זה מוצר או שירות חדש בפני קהלי היעד הרלבנטיים.
היו ששילמו הרבה מאוד כסף על מודעות כפולות במוסף הכי יוקרתי שהיה בזמנו 7 לילות, ואת זה לא יכלו למשל העסקים הקטנים לעשות לעולם. היה מדובר בתקציבים של מיליונים. האינטרנט עושה חסד עם העסקים הקטנים משום שהוא מאפשר להם, ממש כמו לעסקים ולחברות גדולות להשתמש באותם כלי פרסום ללא איפה ואיפה.
עסק קטן שרוצה לעשות היום פרסום באינטרנט לעסקים קטנים משתמש בגוגל אדווארדס בדיוק כמו כל חברה גדולה שעושה קמפיין.
ואם נחזור לעובדה שבעבר המפרסמים שילמו מיליונים כדי להיחשף מול קהלי היעד שלהם אבל הם אף פעם לא ידעו מי באמת ראה את הפרסומים שלהם, הכלי המדיד של אדווארדס מאפשר לקבל מידע כמה הקלקות היו על כל מודעה בקמפיין וגם איזו הכי מוצלחת. אין יותר מדויק מזה.
מה התקציב שלכם?
פרסום באינטרנט לעסקים קטנים מתחיל מגוגל. היא זו המשמשת היום כערוץ העיקרי לפרסום ברשת. כל חיפוש שעושה גולש ברשת ומקליד בשורת החיפוש של גוגל מילה או ביטוי מפתח, "פותח" במכרז מאחורי הקלעים של באיזה מיקום יעלה כל קמפיין ומה שקובע זאת, זה עלות כל מילת או ביטוי מפתח שהציעו המפרסמים. מי שמשלם הכי הרבה יהיה במודעות בגוגל במקום הראשון.
ישנם כמה מיקומים ברמות שונות בעמוד הראשון של גוגל. המקומות 1-4 הם בדירוג הכי גבוה, 5-7 "נחותים" מהם מבחינת אטרקטיביות ההקלקות עליהם. הניסיון מלמד שגולשים לא עוברים מעבר לארבעת התוצאות הראשונות. "חוסר סבלנות", "קצרים בזמן". הכל נכון באינטרנט ולזמן יש באמת משמעות גדולה.
הכל צריך להיות מהיר ולכן הם לא יעשו תחקיר שלם, אלא ילכו על אחד מארבעת המקומות הראשונים. בהקלקה על מודעה מחויב אותו מפרסם בעלות הקליק שנקבעה לו במכרז בין המתחרים על אותן מילות מפתח.
אפשר להחליט על תקציב יומי, לאחר שהגעתם לכמות קליקים מסוימת, ואז באותו יום לא יופיעו המודעות שוב אלא רק למחרת. המצב הזה עוזר לעסקים לשלוט בפרסומים שלהם. להבין כמה הם יכולים להוציא ולא לחרוג מהתקציב שלהם.
קרא גם על: שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים