מיתוג עסקי לעסקים קטנים – בדיוק לעסק שלך!

היום יותר מתמיד קשה מאוד לעשות מיתוג עסקי לעסקים קטנים, בגלל שבאמת חייבים בידול כדי לעשות מיתוג. תהליך של מיתוג עושים בדרך כלל למוצר או שירות בלעדיים שאין כמותם, שיש להם משהו אחר וחדש להציע ואת זה מדגישים בתהליך המיתוג.

לכן ראשית מיתוג עסק לא יכול לעשות לעצמו אלא סוכנות דיגיטל או משרד פרסום דיגיטלי. מצד שני חייבים לומר כי מעולם לא הייתה הזדמנות כל כך גדולה לעסקים קטנים לבלוט ולהיחשף בפני קהלי יעד כמו שקורה היום, בגלל העולם הדיגיטלי.

מיתוג עסקי לעסקים קטנים נעשה היום ברשת כמעט לכל עסק קטן, כי אי אפשר לבלוט בלי זה.

עסקים גדולים ועסקים קטנים- פרסום שווה לכולם

קחו לדוגמה חברה גדולה וקחו עסק קטן, מה מבדיל ביניהם מבחינת הפרסום באינטרנט? כלום. מדוע? משום שכלי הפרסום הטכנולוגיים זמינים לעסקים קטנים ולחברות גדולות באותה מידה. זה לא כמו שבעבר רק חברות גדולות יכלו להרשות לעצמן לפרסם מודעות פרסום בעיתון הכי נפוץ במדינה או לעלות עם פרסום חוצות. היו באינטרנט עסקים קטנים ועסקים גדולים פועלים אותו דבר. ייתכן מצב בו לחברה גדולה יהיו כמה אתרים או שהיא תפרסם יותר אבל פרסום באינטרנט היום הוא אותו דבר לכולם. אותם אפשרויות, אותם כלים פרסומיים אותם מחירים. אין ספק שבסוף יש שוויון. 

מיתוג עסקי לעסקים קטנים עושים היום ברשת. 

הדבר הראשון- אתר שמתאים לכם

אתר הוא מוצר גרפי שיש לו שפה משלו והוא מעביר מסרים, והוא יכול למתג את העסק שהוא מייצג בעצם כך שהוא קיים ונוכח ברשת. אבל חשוב מאוד שהאתר הזה יהיה מתאים מכל הבחינות לעסק. שיהיה לו את הצבעים הנכונים, את האתר שמייצג את המסרים של המותג כמו יוקרתי, פשוט, טבעי ועוד כל מיני ערכים שבאים לידי ביטוי בבנייה של האתר ובמיתוג שלו.

לפני שמקימים אתר, יש להכין תוכנית אסטרטגית למיתוג ועל בסיס התוכנית הזו יש להקים את האתר שיתאים לרעיונות ולמסרים שהחברה רוצה להפיץ.

מיתוג עסקי לעסקים קטנים יכול להיעשות היום בקידום ממומן בגוגל, בקידום אורגני, בפתיחת חשבון באינסטגרם, ביוטיוב ועוד. הכלים זמינים לכולם אבל אתם חייבים סוכנות דיגיטל מאוד יצירתית כדי לבוא עם רעיונות חדשים ולבלוט ברשת.

מה המיתוג שמתאים לכם?

המיתוג של כל עסק נגזר מהיכולת שלו להציג יתרון ברור מול המתחרים שלו. זה יכול להיות מוצר שאין לאף אחד אחר, שירות הכי טוב בתחום מסוים. מיתוג זה להראות לקהלי היעד שלך, מה יש לך שאין לאחרים ולמה כדאי לך להיות לקוח שלהם ולא של המתחרים.

אם לעסק אין יתרון ברור על פני מישהו אחר, הוא לא יכול לעשות מיתוג עסקי לעסקים קטנים. אבל אפילו אם אתה מוכר פלאפל והכנסת לכדורי הפלאפל איזה מרכיב שאין לאף אחד אחר, כבר יש לך יתרון ברור שיכול לעזור לך לעשות מיתוג עסקי לעסקים קטנים. הגולשים יבינו את המיתוג הזה כאשר תציג להם אותו בצורה ברורה ומקצועית. מיתוג במקרה הזה יכול להיות: פלאפל יותר אמתי 100% חומוס, מרכיב סודי ועוד.

האם שמתם לב כמה עסקים של מזון משתמשים במשפט "מתכון סודי של סבתא רינה". כלומר אם מיתוג הוא משהו שיש רק לך ואין לאחרים, אז משרד הפרסום שלך צריך למצוא את הדבר הזה שיש לך ואין לאחרים. אם אתם לא יודעים מה הייחוד שלכם, הרבה פעמים סוכנות דיגיטל היא זו שתגדיר את הייחוד שלכם. 

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

רוצה לחבר את העסק שלך לעולם הדיגיטל?