עיצוב אתרים לעסקים קטנים – הכי מתאים לעסק!

עיצוב אתרים הוא מקצועו המוביל היום של המעצב הגרפי. אם בעבר הוא שקד על עיצוב מגזינים ועיתונים, היום המקצוע שלו עבר לעולם הדיגיטלי כאשר המשימה הכי נפוצה היא לעצב אתרי אינטרנט. עיצוב אתר עלול לגרום לעסק לקרוס ובמקרה אחר לגרום לו להמריא. כל זאת מדוע? הכול במאמר זה.

הדבר הראשון שצריך לעשות לאתר לפני שבכלל מעצבים או מקימים אותו הוא אפיון. צריך להבין מה המטרות שהלקוח רוצה להשיג באתר הזה ולגרום לזה לקרות. אם הוא רוצה למכור האתר צריך להיות שיווקי, אם הוא רוצה ליצור תדמית, האתר צריך להיות תדמיתי. זה משליך גם על עיצוב האתר וגם על התוכן שלו.

אחד הדברים הכי חשובים זה לא לעשות עיצוב אתרים לעסקים קטנים כמו לעוד עסקים. להיות מקוריים לבוא עם צבעים חדשים וגרפיקה מיוחדת. ליצור שפה גרפית ייחודית ללקוח שתוביל את האתר שלו, הלוגו ואת השירות או המוצרים שלו. רק ככה מנצחים את המתחרים. 

עיצוב שמתאים לעסק

עיצוב הוא עניין של טעם אבל גם של התאמה. הוא יכול להתבצע בכל מיני דרכים אבל כאשר מדובר באתר שיש לו מטרה, העיצוב צריך לעזור לו להגשים את המטרה שלו. זה יכול להיות לבסס תדמית, זה יכול להיות שיווק או כל מטרה אחרת. העיצוב צריך לזרום יד ביד עם המטרה והיעדים של האתר. לזה קוראים התאמה.

התאמה נוספת חייבת להיות בין התחום העסקי לבין נראות האתר. יש קודים ושפה גרפית ברורה אוניברסלית שלגלידה יש צבעים פסטליים ולזמרי רוק יש הרבה שחור באתרים. זה קורה באתרים בכל העולם וזה בגלל שיש שפה גרפית שמתפתחת והיא זזה בעולם בכל מדינה אותו דבר. רוק זה שחור גלידה זה כחול וברבי זה ורוד.

אז אם יש לכם חנות צעצועים העיצוב בוודאי יהיה עם המון ורוד, במיוחד אם אתם מוכרים בובות ברבי, אבל הוא גם יהיה עם המון צבע אדום וכחול אם אתם מוכרים בובות ספיידרמן. כלומר- העיצוב של האתר הוא נגזרת של התוכן שלו.

עיצוב אתרים לעסקים קטנים חייב להיעשות ע"י מעצב גרפי מקורי ומוכשר.

אתר שכיף לגלוש בו

אחד הדברים שמדברים עליהם בלי סוף בהקשר של עיצוב אתרים זו חווית משתמש. למי שהדבר לא ברור, ננסה להסביר את זה מהעולם שבמציאות ולא מהעולם הוירטואלי. נאמר שאתם נכנסים עכשיו לחנות כלבו. אתם מוצאים שרוב המוצרים מגובבים במקומות שקשה להגיע אליהם. שאין סדר בין משפחות המוצרים. אין שלטים שמכוונים את הלקוחות למוצרים מסוימים. אין מחירים על המוצרים והכול נראה כמו בלגן אחד גדול.

מה יעשה הלקוח הממוצע- הוא פשוט יצא מהחנות הזו ולא יחזור אליה לעולם. הרושם הרע שהיא תשאיר בו יישאר בו לנצח. זה קורה גם עם אתרים.

החוויה השלילית שאתרים יכולים להשאיר על גולשים היא בערך כמו הרושם השלישי שהשאירה החנות הזו על הלקוחות שלה. 

קודם כל האתר נטען לאט והגולש מאבד את הסבלנות שלו. אחר כך הקטגוריות של האתר לא מסודרות נכון והגולש מוצא את עצמו "מחפש את המטמון" והוא בסך הכול רוצה לקרוא  מה עושה החברה. בזבוז הזמן הזה הוא האסון הראשון, שממנו כל גולש יתחמק באלגנטיות לאתר של המתחרים. הוא לא עבר חווית משתמש טובה וכיוון שכך הוא לא נהנה מהאתר, הוא יצא ממנו וסביר להניח שהוא גם לא יחזור אליו.

עיצוב אתרים לעסקים קטנים חייב לכלול חווית משתמש חיובית.

קראו גם על: שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

רוצה לחבר את העסק שלך לעולם הדיגיטל?