שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים -מה צריך לדעת?

נאמר שיש לכם מסעדה ואתם רוצים לשווק אותה ברשת. אז מהו הערוץ שהכי מתאים לעשות את זה. אם כך יש כמה ערוצים, אבל אחד מהם הוא הכי מתאים וזה שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים. 

שיווק בפייסבוק מאפשר לכם לפתוח דף עסקי כאשר האינטראקציה עם הגולשים זה הדבר הכי חשוב בעיקר כאשר מדובר על אוכל. אנשים אוהבים ללכת למקומות שמציעים להם אוכל שהם אוהבים ואחר כך הם גם אוהבים לכתוב על זה.

ואיך משווקים אוכל בפייסבוק? מצלמים מנה מעולה, כותבים את שמו של השף. עושים תחרות למצוא שף למנה ומי שמצליח מקבל ארוחה ועוד ועוד רעיונות שכל כולם נועדו להשאיר אתכם כמה שיותר זמן בדף העסקי ולגרום לכך שתסתקרנו לגבי הפוסט הזה ובסופו של דבר גם תחליטו ללכת ולבדוק את המסעדה הזו.

ואל תעזו לצלם את זה בפלאפון שלכם, אלא אם כן זה חלק מתחרות מסוימת שמעניקה לכם נקודות והטבות או קינוח על כל חמש ארוחות, כאשר מדובר בפוסטים של מסעדה לפייסבוק זה חייב להיות מאוד מקצועי.

לגרום לגולשים להסתקרן

אחד הדברים הכי חשובים שצריך לעשות בקמפיין של שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים, זה לגרום לגולשים להתייחס לדף. זה אולי נשמע מאוד קל אבל זה מאוד קשה. ומדוע? משום שבפייסבוק יש היום 6.6 מיליון גולשים מישראל, והם נחשפים להמון דפים עסקים. כל אחד מגיע עם רעיון ויש כאלה שפונים לסוכנות דיגיטל שתעשה להם קמפיין ויש להם רעיונות מפוצצים. לכן כאשר אתם בתחרות השתדלו להיות הכי טובים, הכי מצטיינים ולעשות את מה שאתם יודעים הכי טוב. כאשר מדובר בשיווק שלכם השקיעו. לא תמיד מדובר בכסף כמו שמדובר ברעיון הנכון. 

אתם רוצים לשווק ספות בפייסבוק, מה דעתכם לצלם אותם על חתול- זה הדבר האחרון שהספות האלה צריכות אבל זו תמונה מצוינת אם אתם רוצים להסב את תשומת לבם של הגולשים. 

ואם כבר דיברנו עם קריאטיביות, כמו שאתם יכולים לצלם חתול על ספה, אתם יכולים לצלם גם שערה במרק…. חשיבה מחוץ לקופסה, קריאטיביות ויצירתיות הם התכונות הכי בסיסיות של שיווק טוב.

מה עושה שיווק בפייסבוק?

אם תדעו לעשות נכון שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים, זה יכול להרים את העסק שלכם לשמיים. הרי בסופו של דבר תחשבו, מה אנשים עושים באינטרנט אם לא מחפשים לקנות משהו, לגלות משהו חדש, להיחשף למשהו. כאשר אתם עושים קמפיין מדליק, אתם גורמים להם לזכור את השם של העסק שלכם והרבה פעמים גם את הלוגו. אם יש לכם קונספט מדליק, הם גם יזכרו את הקמפיין ומה אתם מוכרים. אז ייתכן שבאותו רגע שהם יעשו לכם לייק זה ייגמר בזה, אבל זה לא אומר שבעוד חודש הם לא יחזרו לפוסטים שלכם, כי הוא החליט לקנות לה טבעת אירוסין וזה מה שהראתם על אצבע של כלב. רעיון לא.

מי שמנצח בפייסבוק, ומי שמנצח ברשת, זה מי שבא עם הרעיון והקונספט הכי טוב להציג את הסחורה שלו. מי שיודע לגרום לגולשים להזדהות עם המוצרים שלו ומי שאתם מצליחים לשכנע שאם לא תהיה לו ספה כזאת בבית, לפחות שיאמץ חתול….

חשוב מאוד לעשות שיווק בפייסבוק או בכל מקום אחר ברשת רק באמצעות סוכנות דיגיטל שיכולה לייעץ לכם מהו הערוץ הכי מתאים עבורכם ואיך הפרסום שלכם יכול להביא לכם לקוחות חדשים.

קראו גם על: קידום אתרים לעסקים קטנים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

רוצה לחבר את העסק שלך לעולם הדיגיטל?