גוגל מאפשר לגולשים לאתר כל אתר בהתאם לשאילתת החיפוש שלו, זוהי הדרך להיכנס לעולם הדיגיטלי. אתם חייבים לכתוב משהו, כדי להגיע למשהו. צורת התקשורת היא באמצעות מילים, אתם מקלידים, גוגל מעלה תוצאות. האתרים שהוא מעלה בהתאם לשאילתה שלכם נחלקים לשניים: אתרים שעולים באופן טבעי- אורגני ומודעות בהן כלולות המילים שהקלדתם במסגרת קידום ממומן לעסקים קטנים או גדולים בגוגל.
ליד המודעות של הפרסום הממומן תופיע המילה –מודעה. בעבר היא הייתה צהובה והיום היא בירוק בהיר. המודעות הללו מציעות לגולשים כל מיני דברים וכאשר הגולשים לוחצים עליהם, הם מגיעים או לאתר המפרסם או לדף נחיתה שלו. המפרסם ישלם על כל הקלקה על המודעה לפי מחיר שנקבע מראש.
הכלי באמצעותו מבצעים קמפיין קידום בגוגל נקרא גוגל אדוורדס ובאנגלית- Google Ads. לקמפיין הזה גם קוראים PPC, משום שהמפרסם משלם פר כל הקלקה- PAY PER CLICK.
מה העסק שלך צריך – קידום אורגני או קידום ממומן?
קידום אורגני או קידום ממומן לעסקים קטנים הן שתי הדרכים לחשוף את האתר שלכם בפני הגולשים. אתם בוודאי שואלים את עצמכם מה ההבדל בין שני סוגי הקידום האלה. אם כך. קידום אורגני הוא קידום של תכנים ברשת והפצת קישורים וקידום ממומן הוא קמפיין בו אתם מעלים מודעות שלכם לרשת.
קידום אורגני מתאים לעסק שכבר קיים הרבה שנים ברשת והוא רוצה לבסס את עצמו ולהתקדם בתוצאות של גוגל לעמוד הראשון. הוא כבר אתר שיש לו טראפיק והוא רוצה להיות מקודם גם בתוצאות האורגניות.
קידום ממומן הוא קידום מידי. הוא מתאים לאתרים חדשים, לאתרים וותיקים שיש להם מבצע שהם רוצים לבשר עליו, פתיחת סניף חדש, הזמנה לאירוע מכירה או משהו דומה. הוא מידי, המודעות מגיעות לכל הגולשים שמקליקים על מילים הנמצאות במודעות ומקבלות את המסר.
כאשר מדובר באתר חדש, בהחלט שווה לעשות קידום ממומן שכן באופן מידי מי שמחפש למשל סלון, ואתם תפרסמו מודעה על פתיחת אולם תצוגה של סלונים, יגיע אליכם. זהו קידום שעובד ממש בזמן של פרסום המודעות בזמן שקידום אורגני, הוא תהליך שיכול להימשך כמה חודשים, אבל כמובן שגם הוא חשוב.
מה אומרים המחקרים?
כל המחקרים שנעשו על האפקט השיווקי של קמפיין קידום ממומן לעסקים קטנים, העלו כי הוא מושך הרבה מאוד גולשים, יוצר חשיפה לאתר ומביא אליו טרפיק. בנוסף לגוגל בתוך הגוגל אדווארדס יש כל מיני כלים לטירגוט קהלי היעד שלכם, כלומר אתם יכולים לפרסם את המודעות ממש עבור גילאים מסוימים, במיקום גיאוגרפי מסוים, שיש להם תחומי עניין עליהם אתם יודעים ואתם גם יכולים להחליט שאתם מפרסמים את המודעות האלה בשעות מסוימות, בהן ידוע קהלי היעד שלכם גולשים ברשת.
גוגל אדוורדס הוא כלי מאוד מתוחכם שיודע לקבל מידע על גולשים ברשת, ועושה במידע הזה שימוש כדי לכוון אליהם את הקמפיין, וזה עובד מצוין. אין עסק קטן שלא עשה קמפיין קידום ולא סיים אותו עם כמה לקוחות חדשים.
קמפיין קידום בגוגל- מדידה בכל רגע נתון
הכלי הפרסומי גוגל אדוורדס הוא אחד החכמים היום ברשת. כאשר אתם עושים קמפיין קידום ממומן לעסקים קטנים, אתם לא מתחייבים על כלום. אתם יכולים להפסיק את הקמפיין אפילו אחרי שעה וגוגל לא יחייב אתכם על כלום, אלא רק על ההקלקות על המודעות שלכם. בנוסף, אתם יכולים לראות איזה מודעה מביאה יותר גולשים וללכת רק עליה, מכל כל המודעות שלכם. אתם יכולים לעצור את הקמפיין מתי שאתם רוצים, להכניס שינויים בהתאם למדדים המתקבלים מגוגל אדוורדס. הוא מודד כמה הקלקות היו על המודעות שלכם, כמה נכנסו ועוד. זה אדיר.