מדי שנה אנו שומעים על יותר ויותר עסקים קטנים שנסגרים באותו קצב שהם נפתחים. לפעמים המהירות בה עסק קטן נפתח מעידה על חוסר זהירות ובעיקר על חוסר של אסטרטגיה שיווקית לעסקית קטנים, כי כאשר עובדים עם תכנית זו, אין סיכוי שהעסק ייפול.
כל עסק קטן היום נאבק על הקיום שלו, אבל לפני שהוא מתחיל לפעול, הוא צריך להציב לעצמו מטרות ויעדים, לגבש תקציבים, לגייס עובדים עם צריך, ללמוד איך מביאים לקוחות. לבדוק האם אתר האינטרנט שלו מתאים לו. זהו אחד האמצעים המובילים היום בהבאת לקוחות חדשים, ואם אתר האינטרנט שלך מקרטע, גם העסק שלך עלול לקרטע.
תוכנית עסקית תוביל אתכם סעיף אחר סעיף בתבונה. את ההחלטות שלכם אתם תקבלו לפי התוכנית הזו, ואם תפעלו נכון העסק שלכם עשוי להמריא במהירות.
מה כוללת תוכנית שיווקית?
תוכנית שיווקית בוחנת וכוללת את מטרות החברה בטווח המידי ולטווח ארוך. ניתוח של המוצר או השירות שלכם, הבנת המתחרים. המיקום שלכם מולם. למי יש יתרון ומדוע. איך אתם יכולים לפתח יתרון ייחודי משלכם. באיזה ערוצים לפעול ברשת למען איזה מטרות. זו יכולה להיות חשיפה מוגברת של האתר שלכם, קמפיין שיווק או הקמת מועדון לקוחות, כל דבר שיתרום ויגדיר את המיצוב שלכם ויגדיל את המוניטין שלכם מול הלקוחות הקיימים וגם ימשוך קהלי יעד חדשים.
ייעוץ עסקי בבניית תוכנית שיווק יישומית, תציג לפניכם דרכים שונות להשגת המטרות שלכם ואתם תצטרכו לפעול לפיה. לא תמיד מי שפותח עסק יודע כיצד לנהל אותו וזה דבר ידוע. ולא תמיד גם למי שיש ניסיון, יש יכולת לראות את כל תמונת העסק שלו. בגלל זה יש ייעוץ עסקי שמלווה כל עסק לצמיחה ויש סוכנות דיגיטלית שתכין עבורכם אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים. בלי תוכנית כזו לא תוכלו להתקדם לשום מקום בצורה נכונה, עקבית וגם לבחון את התוצאות של הפעילות העסקית שלכם.
מה האתגר העסקי שלכם?
התוכנית השיווקית אמורה לתת לכם מענה מדויק וממוקד לאתגרים בשוק שלכם. אין עסק או חברה שלא מתמודדים עם תחרות בשוק שלהם. במובן זה אתר האינטרנט שלכם, הוא הסניף שלכם לתחרות הפתוחה ברשת. אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים כוללת את הקמת אתר האינטרנט שלכם, תפעול דף עסקי בפייסבוק, חשבון באינסטגרם. מהי הנוכחות שלכם בטוויטר, יוטיוב ואיך אתם מנצלים את הערוצים הדיגיטליים ברשת לטובת העסק שלכם. מתוך תפיסה שיווקית המתאימה לעסק כמו שלכם, תדעו מהי השפה הגרפית שמתאימה לאתר שלכם. איזה לוגו יחבר את הלקוחות שלכם אליכם ואיך תפיצו את המסרים שלכם ברשת.
רוב העסקים בוחרים להקים אתר שיווקי תדמיתי. מצד אחד הוא משווק את מה שיש לכם למכור וזה יכול להיות מוצר או משפחת מוצרים, או שירות, ומצד שני הוא מנסה להעביר לגולשים שלא מכירים אתכם כמה שיותר מידע עליכם.
המידע הזה צריך לכלול את שיטת העבודה שלכם, הייחוד. האם אתם בלעדיים בתחום שלכם, האם אתם יקרים או זולים, מהו הערך המוסף שלכם מול המתחרים שלכם ולמה כדאי להיות דווקא לקוחות שלכם ולא שלהם.
בחינת האתר בסביבה התחרותית שלכם ברשת, היא צעד אחד בדרך להבנת הפעולות הבאות שתצטרכו לעשות כדי לגבש את הבידול שלכם ואף לעבור מיתוג.
המיתוג כמובן יעבור דרך אתר האינטרנט שלכם, הקידום האורגני, קמפיינים ממומנים בגוגל וכל פעולה אחרת שתבחרו כדי לקדם את העסק שלכם ברשת.