אנחנו חיים בעולם דיגיטלי. האינטרנט שולט היום בהמון התנהגויות אנושיות. רוב האנשים על כדור הארץ הנגישים למחשב, גולשים בפייסבוק ולכן פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים יוצר אצל כל עסק נוכחות ויראלית.
פייסבוק היא הרשת החברתית המקוונת הכי גדולה בעולם. היא קיימת בשבעים שפות. בשנת 2017 דיווחה החברה כי רשומים בה כשני מיליארד חברים, כאשר 800 מיליון מהם פעילים בה מדי יום. פייסבוק הוא האתר השביעי הכי נצפה בעולם. הוא האתר הרביעי הכי נצפה בישראל.
הנתון הזה אומר לבעלי עסקים קטנים רק דבר אחר. אם אתם לא בפייסבוק, אתם לא קיימים. כמו שפעם אם לא הייתם בדפי זהב, אף אחד לא הגיע אליכם, בעולם הדיגיטלי נוכחות הזהב שלכם היא הפייסבוק.
האתר הוקם על ידי כמה שותפים ובניהם כמובן מארק צוקרברג, עוד בהיותם סטודנטים באוניברסיטת הרווארד. בבעלותו של צוקרברג יש 28.2% מניות. בתחילתה אפשרה פייסבוק רק לסטודנטים שלמדו בהרווארד להיות רשומים ברשת הזו, בספטמבר 2006 היא נפתחה לרישום של חברים מכלל הציבור בעולם.
למי שתהה מדוע קוראים לפייסבוק ספר פנים, התשובה חוזרת להרווארד. זהו שמו של ספר מקובל באוניברסיטאות ובמכללות בארה"ב, המכיל את תמונות כל מי שלמדו בו ומחולק לסטודנטים בשנה הראשונה שלהם במוסד. קוראים לו "ספר פנים".
כולם בפייסבוק- גם העסק שלכם צריך להיות
אחד החוקים הכי ידועים בפרסום הוא, שכדי לפרסם משהו צריך קהל. אם כך בפייסבוק יש כל כך הרבה קהל ששום עסק קטן או גדול לא רוצה להפסיד אותו.
לכן פייסבוק החלה לאפשר לפני כמה שנים, פתיחה של דפים לעסקים לגופים, תחומי עניין ומוצרים, שהם לא בני אדם אלא חברות ועסקים קטנים. בניגוד לפרופילים בהם צריך לעשות לייק, בדפים עסקיים הרישום הוא חד צדדי, ורק בעל העסק או מי שמנהל את הדף יכול לנהל אותו. כך יוצרים היום עסקים דפים עסקיים שבעבר נקראו דפי מעריצים.
כל משתמש רשום בפייסבוק יכול להקים דף, גם תחת נושא שכבר קיים. חלקם של הדפים חשוב לומר נוצרים באופן אוטומטי סביב נושא או תחום עניין משותף.
פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים, כולל הקמת דף וניהול שלו באופן מקצועי. הדפים הללו משמשים את העסקים הקטנים ליצירת נוכחות ברשת והעברת מסרים לקהלי היעד שלהם. שלא כמו פרופיל אישי, דפים עסקיים משקפים נתונים סטטיסטיים למנהלים שלהם כמו למשל כמה גולשים ביקרו בדף מסוים מאיזה מקומות ועוד. המידע הזה עוזר להחליט על מה יהיו הפוסטים בדף, מתי הם יפורסמו ואיך.
מי אוהב סושי?
ב-2013 השיקה פייסבוק מנוע חיפוש חברתי בשם Graph Search. זהו חיפוש אשר מאפשר איתור מידע על גולשים בפייסבוק. הוא מבוסס על נתוני הגולשים כפי שהם העידו על עצמם וגם על התוכן שהם מייצרים, שמעביר מידע. אם מישהו מעלה תמונות של סושי, הוא כנראה אוהב סושי, ואם מישהו מעלה תמונות של הכלב שלו, הוא כנראה אוהב כלבים.
על פי המידע מאפשר המנוע חיפוש של קהילות שיש להם תחומי עניין משותפים. הם יכולים ליצור קשרים חדשים ביניהם ברשת, לאתר תוכן משותף לפי תחומי עניין, ולספר את סיפור חייהם זה לזה. כך בעצם מחברת פייסבוק בין אנשים מכל העולם, תורמת לקיומו של העולם הגלובלי, ומאחדת בני אדם מקצה לקצה שכל מה שמעניין אותם אולי זו תרבות סינית או קרמיקה אסייתית.
מנוע החיפוש הזה ממפה את הרשת, ומנגיש את המידע לגולשים ברשת החברתית עם יצירת תוכן רלבנטי לכל פרופיל.
ם ברשת החברתית עם יצירת תוכן רלבנטי לכל פרופיל.
אין ספק כי מנוע החיפוש החדש משמש עבור פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים, כמאגר מידע בלתי נדלה על קהלי היעד.