סושיאל, פירושו הנוכחות של העסק בפייסבוק שהיא אחת הרשתות החברתית הגדולות ביותר. מאחר ופייסבוק אפשרה לעסקים פתיחה של דפים עסקיים, מישהו צריך לנהל את הדפים הללו ולבנות סביבם אסטרטגיה שיווקית. במקרה של עסקים קטנים משמעותית, ניתן להתאים להם תכנית סושיאל לעסקים קטנים.
שיווק בסושיאל מדיה, נעשה בסדר פעולות מוגדר ומתחיל בהגדרת מטרות ברורות, ציפיות ומשימות. לאחר הכנת ותכנית פעולה ותוצאות רצויות, מתחיל תהליך העבודה בו נבנית אסטרטגיית הפרסום. היא אמורה לשרת מטרות, לבנות מוניטין לעסקים קטנים ולעזור להם בתהליך של מיתוג. כל עסק קטן היום יכול לעבור תהליך כזה, אם יש לו מותג חזק ביד.
כדי לעשות סושיאל טוב לעסק קטן, דרוש איש מקצוע שינהל את הדף העסקי של העסק, יחליט איזה תוכן הוא מעוניין לפרסם לו וגם למה. מאחורי כל פוסט, כל תמונה וכל סרטון חייבת להיות מטרה ברורה בתוך תוכנית עסקית שלמה.
פוסט שיכול למכור אתכם בזול
הקלות הבלתי נסבלת של היד על המקלדת, יוצרת לעתים הרגשה אצל כל מנהל עסק קטן, שהוא אלוף ביצירת פוסטים בעמוד העסקי שלו בפייסבוק. בואו נבהיר כבר מעתה, ניהול של דף עסקי הוא לא המצאה של פוסטים ואיזה שהיא תמונה, היא אסטרטגיה מבוססת, קונספט, מטרה ופרסום. הכול חייב להיות מאוד תוכנן. זה ממש לא ספונטני, לא מעלים כל פוסט, מומחה פרסום צריך להחליט. צריך לחשוב האם הפוסט הזה משרת את העסק, או עלול לחבל בו. צריך לחשוב כמו שהגולשים חושבים ומי שיודע איך הם חושבים, אלה בדרך כלל מומחים לשיווק.
הפקת התוכן הנכון אם זה באנימציה, וידיאו, תמונה או מילים, עשויה להזרים אל הדף הזה קהלי יעד מתאימים ולתרום להצלחתו של הדף ומאידך גם העסק. מצד שני העלאת פוסטים בלתי מתוכננים, בלתי עקביים וגם לא מעניינים, תכשיל את הדף ואת הביצועים שלו בקרב הגולשים. סושיאל לעסקים קטנים הוא אקט מקצועי לחלוטין והוא צריך להתבצע ע"י מקצוענים.
הדף שלכם בפייסבוק – חלון הראווה לעסק שלכם
עמוד הפייסבוק העסקי שלכם, הוא חלון הראווה של העסק שלכם. הוא זה שאמור לשקף בצורה הכי טובה מי אתם, על מה העסק? מה אתם מציעים? מה מבדל אתכם משירות או מוצרים דומים ומה היתרון שלכם.
את המידע הזה צריך לטפטף לגולשים באופן עקיף בפוסטים חכמים ותמונות מייצגות. לכל פוסט ופוסט חייבת להיות מטרה.
הרושם הראשוני שצריך לקבל כל גולש שמגיע לעמוד, חייב להיות תואם הציפיות שלו. זה מה שיקבע אם הוא יהיה רק גולש שעשה לייק, או בהמשך יהפוך ללקוח. זו הסיבה שצריך לספק מידע על העסק, להנגיש מידע ומסרים ללקוחות פוטנציאליים ולנצל את הבמה בצורה הכי ייצוגית ותורמת לעסק.
מסרים שיווקיים ונראות מרשימה
חשוב לזכור. בפייסבוק לא תמיד תהיה לכם הזדמנות שנייה. תוכן איכותי עם מסרים שיווקיים חכמים יוכל לתרום לעסק שלכם מידית ולהגדיל לכם את כמות הלקוחות. צריך לשים דגש על הנראות של האתר, איך תוספים אותו הגולשים ואיזה רושם הוא עושה. להשתמש בשפה גרפית שמעבירה עליו מסרים ובתוכן שמגבה את אותם מסרים.
יש חשיבות רבה לטקסטים שמפרסמים בפייסבוק, כמו גם לכל הפקות וידאו או אנימציה. או בחירת התמונות המועלות. זה יעשה את ההבדל בין פוסט ויראלי לפוסט קטסטרופלי.
מנהל סושיאל לעסקים קטנים באמצעות הדפים שלהם, ילמד להכיר את העסק שלכם, יבנה תכניות עבודה ואת אסטרטגיית הקידום והפרסום.
בגלל עודף המידע והתזזיות שמאפיינת את רשת האינטרנט ובמיוחד את פייסבוק, חשוב מאוד שתהיה נוכחות רצופה ועקבית. פרסום איכותי נמדד בתוצאות לרצוי לסמן אותם מראש.