קידום באינטרנט לעסקים קטנים

קידום באינטרנט לעסקים קטנים

היום כבר ברור כי בניית קישורים לבדה, איננה מספיקה כדי לבצע קידום באינטרנט לעסקים קטנים איכותי. גוגל מפנימה את העובדה, שהיא צריכה להתחשב בפרמטרים שיגרמו לגולשים לבקר באתר וגם לחזור אליו. אומנם לאלגוריתם של גוגל אין את היכולת להבין מה כל גולש עושה באתר, אבל היא יכולה להבין אם האתר מספיק אטרקטיבי מכל מיני בחינות שבגללן הגולש נשאר. 

בכל אופן בשנים האחרונות יש כל מיני תוספות חשובות מאוד שמשפיעות על הדירוג בגוגל ומאמר זה יעסוק בהם.

מה זה RANKBRAIN?

זהו אחד הפקטורים החשובים בכל התחום של קידום באינטרנט לעסקים קטנים. הוא מסוגל לזהות את הכוונה שעומדת מאחורי התוכן. זוהי הבינה המלאכותית החדשה של גוגל, והיא משלימה את הפרמטרים עליהם התבססה גוגל עד לא מזמן. גוגל מבינים שאם הגולשים מרוצים ויש להם תגובות טובות לחיפושים, זה משאיר אותם בגוגל. התוסף הזה מאפשר לגוגל להבין כמה שיותר סוגי חיפושים גם המורכבים שבהם. לבחון מהי האינטראקציה עם הגולשים בהתאם לתוצאות ולתקן את הטעון תיקון. 

גוגל הודיעה על החשיבות של ראנקבריין באוקטובר 2015. בזמנו הופעל האלגוריתם רק על 15%מהתוצאות. היום זה עובד על כל החיפושים. ההבדל הוא בכך שחלק מהאלגוריתם הישן קישר בין שאילתות חיפוש להופעה שלהן גם בווריאציות שונות. גם קישורים חיצוניים סייעו להגדלת הרלבנטיות. התוסף הזה מציג בניגוד לפרמטרים הטכניים של גוגל הישן, יכולות מפותחות של בינה מלאכותית שמסוגלת להבין רמיזות וקשרים טבעיים. הוא יודע לזהות תוצאות רלבנטיות בחיפושים מורכבים, מסוגל למדוד את האינטראקציה עם הגולש ויודע לשפר את התוצאות.  המנוע משתכלל כל הזמן ומזהה יותר חיבורים והקשרים ויודע להסיק את המסקנות כמו המוח האנושי.  

האלגוריתם של מנוע החיפוש גוגל, ידע מזמן לעשות קישורים בין יחיד ורבים. ראנקבריין יודע לזהות גם הטיות של פעלים בעברית. הוא מבצע סריקה בהיקף מאוד גדול של מדיה כמו תמונות או טקסטים. 

התוכן הוא מלך 

את המשפט הזה אמרו כבר מזמן והוא ממשיך להיות רלבנטי. התוכן הוא המלך. גם גוגל מתייחסים לזה. הם נשענים על טקסטים, בגלל זה יש המון "תוכן פח" עם המון מילות קידום מיותרות בלי שום זיקה לטקסט. גם ראנקבריין מיישר קו עם קידום של תוכן איכותי וקישורים. תהיה לו מן הסתם השפעה אומרים מומחים על שאילתות וניסוחים מורכבים בגוגל. 

יחד עם זאת מי שעושה קידום אורגני במסגרת קידום באינטרנט לעסקים קטנים, יודע שגוגל מעדיף היום תכנים ארוכים אבל לא רק, הם חייבים להיות איכותיים ומקוריים. כאלה שמשאירים את הגולש באתר ולגוגל יש את האפשרות לראות את זה ולדרג בהתאם. הוא כבר מבין את השיטה של מקדמי אתרים "לתקוע" מילות מפתח בטקסט רדוד, והוא רוצה שהגולשים יקבלו ערך מוסף מהאתרים. יש לו אינטרס שהתכנים יהיו כמה שיותר טובים ורלבנטיים לתחום של האתר.

גוגל רוצה לשרת את הגולשים הכי טוב

המטרה הסופית של גוגל, היא לשרת את הגולשים הכי טוב. הוא מרגיש שיש לו אחריות כזו כלפי מי שנכנסים דרך מנוע החיפוש שלו וגולשים ברשת.  הדירוג שהוא קובע לאתרים מכיל פרמטרים שמתייחסים גם לתוכן. אין לו דרך אחרת להבהיר את זה למקדמים, הוא הרי לא מדבר אתם. הוא מאותת להם שתכנים יותר ארוכים מקבלים דירוג יותר גבוה, כך גם רלבנטיות של תוכן ואיכות. חומרים ברמה גבוהה. הגיע הזמן שבמסגרת קידום באינטרנט לעסקים קטנים ישלוט תוכן איכותי שנותן ערך מוסף לגולשים וגם לגוגל כנראה.

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

רוצה לחבר את העסק שלך לעולם הדיגיטל?