כתיבה שיווקית לעסקים קטנים

כתיבה שיווקית לעסקים קטנים

עסקים רבים מקימים היום אתרים באינטרנט, עושים קמפיינים. פותחים דף עסקי בפייסבוק, עושים דפי נחיתה, חשבון באינסטגרם. בכל ערוצי השיווק והפרסום האלה תמיד כתוב משהו וזה חייב להיות מעולה.

מקצוע הכתיבה נקרא קופירייטינג. מי שכותב טקסטים וחומרים לאתרים, מנסח מודעות, וכותב דפי נחיתה הם קופירייטרים. הכתיבה היא שיווקית, כי המטרה שלה זה לשווק ולמכור. בניסוחים מסוימים צריך לגרום לגולשים ליצור אינטראקציה עם המפרסם, להישאר באתר כי המידע המועבר שם מעניין אותם. לנחות על דף נחיתה ולהשאיר פרטים כי זה נשמע מעניין.

בעידן האינטרנט אין דיבורים ישירים. האתרים הם האמצעי של הגולשים (לקוחות פוטנציאליים) ליצור קשר עם בעלי מקצועות ועסקים קטנים וגדולים. למילים יש כוח והן חייבות להיות מספיק רהוטות ומספקות כדי לגרום לגולשים ליצור קשר ולכן צריך לחפש חברה מקצועית המתמחה בתחום של פתרונות שיווק לעסקים קטנים.

כתיבה שיווקית לדף נחיתה

כאשר עסק יוצא בקמפיין מודעות בגוגל, מישהו צריך לנסח את המודעות הללו. מישהו צריך להחליט מה לכתוב בהם, איך למצב את העסק, איזה כותבת לתת, מה לרשום? איזה מילות מפתח להכליל איך להציג את התוכן. לא משנה במה עוסקת המודעה, היא בדרך כלל צריכה להיות שיווקית. היא צריכה לגרום למי שמקליק עליה ושמגיע לאתר המפרסם או לדף נחיתה להשאיר פרטים. זה בדרך כלל כדי לקבל עוד מידע, לקבל עוד נתונים וזה לגיטימי. אבל זוהי הדרך להביא לקוחות חדשים. הגולשים שיקליקו על המודעות יגיעו או לאתר או לדף הנחיתה ושניהם צריכים להיות שיווקיים. לעתים מדובר על דף נחיתה שהוא חלק מהאתר, ולפעמים רק על דף נחיתה.

מי שכותב ומנסח את דף הנחיתה הוא קופירייטר, איש המילים. כתיבה שיווקית לעסקים קטנים כוללת דף נחיתה, במטרה להתמקד במשהו שרוצים להעביר לגולשים ואין להם אתר עסקי. זו יכולה להיות מודעה שמבשרת על מבצע מכירות, פתיחת סניף חדש של מסעדה, הקמת מועדון לקוחות או הרצאה עתידית. זה יכול להיות כל דבר. מי שכותב את דף הנחיתה צריך לגרום לכך שגולשים ייכנסו לדף וישאירו פרטים. אם זה קורה, סימן שהוא קופירייטר טוב.

כתיבה שיווקית לאתר

כל אתר כולל בדרך כלל את דף הבית ואת קטגוריית האודות וכל השאר משתנים מאתר לאתר.  פרופיל החברה צריך להיות רהוט, ברור ומקצועי, גם דף האודות צריך לספר על החברה או העסק בכתיבה שיווקית ברמה גבוהה, תוך הבנת התחום שכותבים עליו. ראיון עם מנהל העסק כדי להבין מה היתרונות היחסיים שלו, ומה הדבר המיוחד שהוא מציע ללקוחות שלו. רק אחרי שמקבלים את המידע הזה, אפשר להגיע לניסוח העמודים החשובים האלה, שהרבה פעמים כתיבה שיווקית לאתר ברמה גבוהה או נמוכה, היא זו שגורמת לגולשים להישאר באתר העסקי או לנטוש אותו לטובת אתר שמקפיד על עברית ותחביר.

אחת הרעות החלומות של האינטרנט זה חוסר מקצועיות. מצד בוני אתרים, מצד מעצבים וגם מצד כותבים. הרשת מלאה לצערנו באנשי תוכן שלא מסוגלים להתמודד עם טקסטים איכותיים ומה שאנחנו מקבלים זו כתיבה לא אינטליגנטית, לא ברורה, לא קוהרנטית. עם בעיות תחביר, ניסוח ואוצר מילים. לא רק שזה מרתיע לקוחות, זה עלול לגרום נזק תדמיתי לכל עסק. 

כתיבה שיווקית לאתר דורשת תחקיר מול בעל האתר, לימוד התחום שלו והבנת הענף בו הוא עוסק. מהן הבעיות של הענף הזה, מי נחשב לטוב ומדוע ועם איזה מתחרים הוא מתמודד. רק אחרי שיש את כל המידע הזה, אפשר לשווק את הלקוח הזה דרך אתר שמבין עניין, כתוב טוב ויודע מה הוא רוצה להגיד.

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

רוצה לחבר את העסק שלך לעולם הדיגיטל?