שיווק דיגיטלי הוא מונח מטרייה הכולל מספר דרכים שבהן משווקים עסקים באינטרנט. למשל, יצירת קמפיינים ברשתות החברתיות, ממומנים או לא, היא דרך מצוינת בשביל עסק להגיע לקהל לקוחות רחב. נוסף על כך, ישנו מה שנקרא קידום אורגני. כשאומרים קידום אורגני בדרך כלל מתייחסים לגוגל ולתוצאות החיפוש שלו. קידום אורגני יקדם את האתר של העסק שלכם בתוך התוצאות של גוגל בצורה טבעית, ללא תשלום על מודעות לגוגל. תשלום על מודעות לגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, נקרא קידום ממומן.
שיווק דיגיטלי לעסקים יעשה שימוש בדרך כלל בקידום ממומן. אין סיבה להסתמך אך ורק על קידום אורגני, בעיקר אם העסק שלכם מעסיק סוכנות דיגיטל שתנהל את השיווק שלו. סוכנות מסוג זה תיצור אסטרטגיית פעולה בכל מה שקשור לשיווק העסק שלכם, תיצור את התכנים ואת המסרים בצורה שתתאים לו ותקדם אותו. לכן כדאי גם להשקיע בקידום ממומן שבוודאות יגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי.
קידום ממומן עובד על טירגוט
קידום ממומן לעסקים קטנים הוא רעיון נהדר לעסקים שרוצים חשיפה מייידית ונכונה. טירגוט הוא הפעולה של יצירת מטרה. המטרה היא לקוחות פוטנציאליים שהעסק שלכם יכול לעניין אותם. קידום ממומן בפייסבוק למשל, מתחיל מאיזה לקוח אתם מעוניינים להגיע אליו? את התשובה לשאלה הזו אפשר לגבש דרך אפיון של העסק שלכם. אם אתם עסק שמייבא מוצרי יוקרה מכל העולם תרצו לפנות לקהל במצב כלכלי גבוה, למשל מישובים וערים מסוימות בארץ, או מתחום עיסוק מסוים שידוע כי הוא רווחי. את הטירגוט ניתן לבצע על פי המון פרמטרים כמו מילות חיפוש במנוע החיפוש, תחומי עניין של הלקוח, התנהגויות שלו במרחב הרשת – למשל אם הוא משתמש באינסטגרם, מנהל דף פייסבוק, ואף מיקום גאוגרפי.
שיווק דיגיטלי לעסקים אכן מתחיל מאפיון שלהם. האופי של העסק יהפוך להיות סלוגן, לוגו, ועיקר התכנים שלו באתר, ברשתות החברתיות ובמודעות שהוא יפרסם. חשוב שלפני שאתם פונים לחברה שמשווקת באינטרנט, להגדיר לעצמכם מה אתם רוצים להדגיש לגבי העסק שלכם, אם זו היוקרתיות שלו, האיכות או הוותק? העובדים הצעירים שלכם, או בכלל הניסיון שהם צברו? הסחורה המיובאת או זו המיוצרת בארץ? אתם יכולים לבחור מה להדגיש וכך גם לאיזה קהל לפנות.
סטטיסטיקה – לא מילה מפחידה
כאשר אתם מפרסמים קמפיין ממומן בפייסבוק – אתם גם מקבלים ניתוח מלא של החשיפה שקיבל. כמה גולשים נחשפו למודעה? כמה גולשים לחצו עליה? כמה אינטראקציות היו איתה? פייסבוק מייצר באופן אוטומטי את הנתונים על הקמפיין שלכם, ומאפשר לכם לבצע תיקונים, שינויים וקמפיינים משופרים על מנת להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.
ישנם כלים גם של גוגל באשר לניתוח הקמפיינים שאתם מפרסמים. שיווק דיגיטלי לעסקים הוא שיווק שניתן ללמוד ממנו, בניגוד למשל לשיווק בעיתון. לא ניתן לדעת במדויק כמה מודעה בעיתון תשפיע על העסקים שלכם. אך לנתוני חשיפה יש משמעות שניתן לראות כמעט באופן מיידי גם בעסקים. סטטיסטיקה ונתונים על הקידום המומן שלכם הן לא מילים גסות ויש להן חשיבות רבה.
שיווק דיגיטלי מהיר ומשתלם לכם
מבין היתרונות של פרסום באינטרנט, ניתן לשים דגש על כך ששיווק דיגיטלי הוא גם מידי – מודעה שמשלמים עליה מתפרסמת תוך כמה שעות. ניתן לצפות למדדי חשיפה מיידים לאחר הפרסום, ולהסיק מסקנות בתוך כמה ימים. מודעה שמתפרסמת מיד יכולה גם להזיק לעסק יותר מהר, לכן כדאי גם להיעזר במומחים שיכתבו לכם מודעות מדויקות, מקצועיות וייצוגיות. היתרונות הרבים מוכיחים כי שיווק דיגיטלי לעסקים הוא שיווק שלא מבזבז את הכסף שלכם, אלא נותן לו תמורה וודאית.