ב-2013 כאשר פייסבוק הפכה גם לפלטפורמת פרסום נפתחו הרבה מאוד דפים עסקיים לטובת עסקים וחברות שביקשו נוכחות וחשיפה גם בפייסבוק, הרשת החברתית הכי גדולה בעולם.
כמו גוגל גם לפייסבוק יש ערוצי פרסום משלה וקמפיינים אשר יכולים לתרום רבות לקידום עסקים, לחשיפה יותר גדולה שלהם ולשיווק שלהם.
היום כולם נמצאים בפייסבוק זאת עובדה. רבים מהעסקים מחזיקים דף עסקי אשר המטרה שלו היא לשרת את העסק. יש כאלה שמפעילים דף עסקי כדי להקים מועדון לקוחות, לצאת בקמפיין של מבצע או הטבות, השקת מוצרים חדשים ויש שמחזיקים את הדף הזה כדי לחזק את המותג שלהם.
שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים הוא היום ערוץ חובה לכל עסק.
למה לשווק בפייסבוק?
פייסבוק היא רשת חברתית שהפכה כבר למעצמה גם עבור עסקים וחברות, עם כלי פרסום טכנולוגיים מתקדמים כדי לעשות שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים.
יש לפייסבוק מעל ארבעה מיליון משתמשים בישראל, הוא קל לתפעול ונוכחות נכונה ברשת יוצרת באזז פרסומי גדול.
עם כלי הקידום של פייסבוק אפשר לקדם דפים עסקיים בהצלחה ניכרת ואף ליצור אינטראקציה עם גולשים בצ'ט של הפייסבוק.
הרשת במהותה היא אורגנית כלומר, הנוכחות והבאז מתהווים מעצמם ולכן פוסט טוב יכול להפוך לוויראלי ולהביא לעסק הרבה מאוד לקוחות חדשים ופרסום חיובי.
ביחס לעלויות של שטחי פרסום במדיה הדיגיטלית, המחיר של קמפיין בפייסבוק הוא יחסית זול ולכן זמין ונגיש לכל עסק קטן.
כלי הפרסום בפייסבוק- רימרקטינג ופילוח מדויקים
בפייסבוק וברשת האינטרנט בכלל, כלי הפרסום מאוד מדויקים כי הם טכנולוגיים. כלומר כאשר עושים קמפיין שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים, יודעים כלי הפרסום של פייסבוק לכוון את המודעות שלכם לגילאים מסוימים, בעלי תחומי עניין מסוימים, שגרים במקום מסוים וכו'.
אין ספק כי היכולת הזו מעולם לא הייתה קיימת בעולם הפרסום במציאות וכי היא תוצר של כלי קידומי בפייסבוק אבל זה רק מוכיח שהיום כל עסק יכול לקבל שקיפות גדולה מאוד ברשת באמצעות הכלים החכמים הללו.
גם רימרקטינג (מודעות שעוקבות אחריך לפי החיפושים שלך ברשת) הן יכולות טכנולוגיות של כלי הפרסום בפייסבוק, אבל עשויות להחזיר אליך עוד ועוד לקוחות פוטנציאליים והם למעשה מתנהגים כמו אותה "מוכרת" בחנות שלא עוזבת אותך עד שאתה לא קונה ממנה משהו ויוצא בהרגשה שעשית את עסקת חייך.
מה הערוץ שלכם בפייסבוק?
מומחה שיווק דיגיטלי לעסקים מדבר על כך שיש שלושה ערוצים שכל עסק יכול לנצל לטובת הפעילות העסקית שלו, גם בלי לעשות קידום ממומן אבל זה כן תורם לפעילות של שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים.
אפשר לעשות פעילות בפייסבוק דרך הפרופיל העסקי אותו יצרנו כדי ליצור קשר עם חברים, זה אותו חשבון בו אנו מעלים פוסטים ותמונות, עורכים דיונים בקבוצות, מקבלים מידע על אירועים ועושים לייקים לדפים עסקיים של אחרים. בפרופיל הזה יש הגבלה עד 5000 חברים.
הדף העסקי כמובן הוא הערוץ הרשמי שלכם כדי ליצור קשר עם קהלי היעד שלכם ולעשות שיווק בפייסבוק. אתם יכולים להציע להם הטבות ומבצעים כמו גם הקמת וניהול מועדון לקוחות, העברת מידע ומסרים ועוד.
יש בפייסבוק גם קבוצות אשר התפקיד שלהם הוא ליצור קהילה סביב נושא מסוים למשל אם אתם מוכרים רהיטים אורגניים, אז אפשר לפתוח קהילה של רהיטים אורגניים.
הדבר הכי טוב בפייסבוק הוא שההתייחסות לדף היא תמיד ברוח חברתית ולכאורה לא מדובר בכלל בפרסום למרות שהמטרה המרכזית היא שיווק ופרסום.