שיווק באינטרנט לעסקים קטנים, הוא חובה היום לכל מי שמחזיק אתר עסקי. ממש כמו שאילו היה לכם עסק במציאות, הייתם עושים הכול כדי לקדם אותו, כך אתם צריכים לבצע כל מיני פעולות כדי לקדם אותו ברשת.
האפשרויות שעומדות בפני כל אתר מתחילות איך לא? מגוגל. מנוע החיפוש מציב דרישות באשר לשיווק באינטרנט ואלה באים לידי ביטוי בשני ערוצים מרכזיים: קידום ממומן וקידום אורגני.
קידום ממומן נעשה באמצעות כלי פרסומי בשם גוגל אדווארדס. כלי זה מאפשר להעלות קמפיינים לרשת, תוך פילוח וטירגוט מדויק לקהלי היעד.
אם אתם לא מבינים את המושגים הללו, נפרט ונרחיב.
מה זה פילוח בעולם הדיגיטלי?
כל עסק קיים כדי למכור משהו. בדרך כלל מנסים העסקים או משרדי הפרסום שלהם יותר נכון לדעת איפה נמצאים קהלי היעד של המוצרים או השירותים של הלקוח שלהם. בעבר כאשר הפרסום התמקד בפרסום בעיתונים, יכולת לפרסום מודעה כפולה בידיעות אחרונות מבלי לדעת האם קוראי המודעה הם קהלי היעד שלך. "שלחת את לחמך על פני המים" כלומר, אתה בתור מפרסם עשית את המקסימום כדי להגיע לחשיפה גדולה, אבל אף פעם אי אפשר היה לדעת מי באמת קורא את המודעות או את כתבות התדמית שאתה מפרסם.
כלי הפרסום הדיגיטליים באמצעותם עושים היום שיווק באינטרנט לעסקים קטנים, הם יותר מתוחכמים. כלומר- לגוגל יש מידע על הגולשים והוא משתמש בזה כאשר עושים דרכו פרסום.
איזה מידע יש לו? הוא יודע באיזה אתרים אנחנו גולשים, מה מעניין אותנו, כי אנחנו משאירים עקבות ברשת. על סמך המידע הזה יש לו מאגרי מידע מי אוהב ספורט ומי אוהב לבשל ועוד ועוד. כאשר מעלים קמפיין מודעות בגוגל אדווארדס, הוא ידע לכוון את הפרסום לשעות בהם גולשים הקהלים המסוימים שרוצים להגיע אליהם. הוא ידע באיזה מיקומים לפרסם, וכך בעצם הפרסום הוא הרבה יותר יעיל.
מה זה טירגוט?
לפרסום המגמתי לקהלי היעד קוראים פילוח והטירגוט הוא ההכוונה של המודעות לגולשים שגלשו באתרים שמוכרים או משווקים מוצרים דומים למה שאתם רוצים לפרסם ושיש סיכוי שהם גם קהל היעד של המוצר שלכם.
לא יצא לכם להתעניין בתרמיל לטיולים ואחר כך כל פעם שנכנסתם למחשב שלכם, רדפו אחריכם פרסומות של תרמילים לטיולים. איכשהו המחשב יודע איפה הייתם, במה התעניינתם והוא מתחיל להציע לכם דברים דומים שאולי יעניינו אתכם. לזה קוראים טירגוט. ככה עושים היום פרסום באינטרנט לעסקים קטנים.
הרבה פעמים הטירגוט הזה עובד. כי אם למשל אתם בעצמכם המשכתם לגלוש ושכחתם מהתרמיל הזה, והופ הנה הוא מופיע לכם שוב, יש סיכוי שתחזרו להתעניין בו או בתרמילים דומים. טירגוט זה דבר שעובד. זה כמו מוכרת מנדנדת שעד שאתה לא קונה ממנה, היא לא מניחה לך אבל פה ברשת אין על מי לצעוק…
כוחו של דף עסקי בפייסבוק כמקדם עסקים
האינטרנט הוא המקום בו היום כל עסק קטן וגם גדול מנסים למכור ולעשות לעצמם יחסי ציבור. ליצור תדמית ולשווק את עצמם. בנוסף לפרסום ממומן, אתם יכולים גם להקים דף עסקי בפייסבוק. בדף הזה תוכלו להציע לגולשים את השירות או המוצרים שלכם, וגם ליצור אתם אינטראקציה. יש חשיבות רבה לדף עסקי בפייסבוק והוא אמצעי חשוב מאוד להגיע לגולשים ולחשוף את העסק שלכם. דף בפייסבוק צריך לדעת לנהל נכון, בצורה מעניינת, לא להכניס פוסטים משעממים ולהשקיע בניהול שלו בצורה מקצועית.