מועדון לקוחות

מועדון לקוחות לעסקים קטנים

עסק פעיל ומצליח לא יכול להתקיים בלי הלקוחות שלו, הוא חייב להשקיע בהם ולהשאר בתודעתם. 

אחת הדרכים היעילות ביותר לשמור על קשר עם לקוחות ולגייס לקוחות חדשים לחברה שלכם היא באמצעות צירופם למועדון לקוחות ומשלוח ניוזלטר אחת לתקופה, באופן קבוע. ניוזלטר הוא למעשה דיוור אלקטרוני שנשלח ללקוחות קיימים ופוטנציאלים ובשימוש נכון הוא יכול להגדיל מכירות.

מועדון לקוחות שמחבק את הלקוחות שלו

תהליך העבודה

תוכן בעל ערך ללקוחות

התוכן שנכתב בכל ניוזלטר, צריך להיות איכותי ומעניין אחרת הם במקרה הטוב לא יפתחו את הקובץ ובמקרה הרע הניוזלטר יזרק לספאם. דבר זה דורש סיעור מוחות ורצוי להעזר בקופירייטר מקצועי ולהבין מה באמת יעניין את הלקוחות שלכם.

מצד אחד הניוזלטר צריך לייצג אתכם ולעשות לכם שימור לקוחות, אבל הוא גם צריך לעשות בשבילם. הניוזלטר חייב להכיל בראש ובראשונה מידע חשוב ללקוחות ולא רק על מבצעים ומכירות.

השפה בה כתוב הניוזלטר צריכה להתאים למותג, לגילאי קהלי היעד שלו והתכנים צריכים להיות מעולמו. לבני נוער כותבים אחרת ולאנשים בני 30 פלוס, יש שפה אחרת. את כל אחד מעניינים דברים אחרים בחיים ולכן כל אחד אמור לקבל ניוזלטר שונה לגמרי.

עיצוב נכון של ניוזלטר מוביל להצלחה

עיצוב ניוזלטר חייב להיעשות במקצועיות כיוון שהוא מהווה את חלון הראווה של החברה. אם הוא לא יהיה מושך מבחינה ויזואלית הגולשים לא יתחילו לקרוא אותו וככל הנראה לא יפתחו יותר את הדיוורים הבאים. מעבר ללוגו של המותג, חייב העיצוב לבוא לידי ביטוי בבחירת הצבעים, הפונטים, תמונות ועוד. זה לא עוד פלייר ששמים בדואר ומי שלא מעוניין במידע, משליך אותו לפח, זה משהו שכל חברה רוצה שהלקוחות שלה יקבלו ויקראו, לכן חשוב מאוד לעשות התאמה של עיצוב לכל ניוזלטר בהתאם לאופי החברה ולעיסוק שלה. ככל שתשקיעו יותר, כך תקצרו את הפירות וגם תראו תוצאות.

אוטומציה

אין דבר יותר קל היום מהקמה שלך מועדון לקוחות. זה נעשה באופן דיגיטלי עם תוכנה מיחדת שעושה את זה הכי קל, זמין ופשוט.

המערכת הטכנולוגית לניהול מועדון לקוחות, מציגה גם את המותג שלכם כחדשני ומוביל. כל פעולה שלכם הנגזרת מהעולם הדיגיטלי, מוסיפה לכם נקודות זכות בתחום של נגישות, זמינות, העברת מידע ועוד. ניצול כוחן של מערכות טכנולוגיות מסמן גם אתכם כמובילים.

אבל מעל לכל חשוב לומר, כי כדי לנהל מועדון לקוחות, חייב כל עסק להעמיד צוות של עובדים וזה בלתי אפשרי. מה יותר קל מלהעביר את המשימה לחברה שמנהלת מועדוני לקוחות ומסומנת היום כאחת המובילות בתחומה, אם לא המובילה ביותר.

אסטרטגיה

יש 2 סוגי ניוזלטרים ולכל אחד מהם מטרה אחרת. יש ניוזלטר שהמטרה שלו היא ליידע את הצרכנים על מוצרים חדשים, מבצעים, אירוע ומכירות סוף עונה. הכוונה של הניוזלטר הזה היא לספק מידע על המבצעים השונים ולהזמין את הלקוחות לבוא ולהרוויח אותם. אין ספק כי הניוזלטר הזה הוא שיווקי למהדרין, וכך גם שפתו, והוא כולל טריקים שיווקיים מניעים לפעולה. בנוסף יכול להכיל ניוזלטר זה, גם תכנים ומידע על המוצרים, החברה ועוד וכן קישור ישיר לאתר של החברה.

סוג אחר של ניוזלטר הוא כזה שמספק רק מידע והמטרה שלו היא ליצור תדמית ולחזק את התדמית של המותג. לרוב משתמשים בסוג הניוזלטר הזה חברות טכנולוגיה או נותני שירותים. הם מהווים חלק ממערך שלם של שימור לקוחות ונקיטת דרכי פעולה לבסס את תדמית החברה בקרב הלקוחות, לספק מענה מקצועי וליצור לחברה מוניטין. שני סוגי הניוזלטרים האלה חשובים, ויש המשלבים בין שניהם. ניוזלטר שגם מזמין לרכישה, אבל גם מספק מידע.

ניוזלטר הופך אתכם לאוטוריטה

מועדון לקוחות שמחבק את הלקוחות שלו, יודע מה מעניין אותם, איך ליצור אינטראקציה עמם ואיך לגרום להם להרגיש שזו זכות להיות חברים במועדון הלקוחות הזה. חברה לניהול מועדון לקוחות, יודעת איך להגיע אליהם, לנושאים שמעניינים אותם, ולגרום להם להיות נאמנים למותג ולמועדון הלקוחות שלו. ליהנות מזה שהם חלק ממנו ולהביא אליו חברים חדשים.

כאשר מפיקים ניוזלטר חשוב מאוד לגוון את התכנים ששולחים ללקוחות. לדעת מה מעניין אותם וגם להציע להם הטבות ומבצעים ייחודיים שאותם יוכלו רק הם לקבל.

הבונוס שהם יקבלו יתן להם הרגשה שהם שונים מכל הלקוחות ושמפנקים רק אותם. לא צריך יותר מזה כדי לתת הרגשה טובה ללקוחות כדי להשיג את התמיכה והנאמנות שלהם למותג כלשהו. דווקא בעידן הזה של עודף מותגים, אנשים אוהבים ורוצים להרגיש שייכים למשהו.

רוצה לחבר את העסק שלך לעולם הדיגיטל?