פייסבוק היא הרשת החברתית הכי גדולה בעולם. רק בישראל מחוברים אליה כ-6.6 מיליון איש וזה בדיוק מה שכל מפרסם צריך לדעת כדי לעשות פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים.
אם אתם לא ממש בקיאים בנושא חשוב לומר כי העולם הדיגיטלי מציע כלים פרסומיים שהם כלים טכנולוגיים, אותם לא הכרנו עד היום. הפרסום ברשת הוא לא כמו הפרסום שהיינו עושים בעיתונים, בטלוויזיה או ברדיו ועושים אותו בכלים טכנולוגיים.
כיוון שהוא נעשה בכלים טכנולוגיים, אפשר לתכנת אותו לעשות כל מיני דברים שפרסום רגיל מן הסתם לא יכול לעשות כמו למשל לכוון מודעות לשעות מסוימות בהן גולשים שמהווים קהלי יעד גולשים ברשת. להפסיק לפרסם בשעות מסוימות ועוד. כלומר הכלי הטכנולוגי הוא הרבה יותר יעיל וגמיש מכלי פרסום אחרים שהיו לנו עד היום.
פרסום ממומן בפייסבוק
יש שתי דרכים לעשות פרסום בפייסבוק. יש פרסום ממומן בפייסבוק ויש פרסום אורגני. פרסום ממומן אלה הן מודעות פרסום שמופיעות בצד של התפריט בזמן שאתם גולשים. הפרסומים האלה ממומנים ע"י סוכנות דיגיטל או משרד פרסום של העסק. זוהי גרסה מאוד דוחה לפרסומים של גוגל. בעלי עסקים היום שיש להם אתר, חייבים לנצל את הפלטפורמה של פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים כדי להיחשף בפני כמה שיותר גולשים. העיקרון של הרשת הוא שאם אין לכם אתר, ואתם לא עושים שום דבר כדי לקדם אותו, זה כאילו ולא עשיתם כלום. לכן הפעולה הראשונה שעליכם לעשות היא לפתוח דף עסקי בפייסבוק והפעולה השנייה היא לקדם את העמוד שלכם באופנים שונים ומסיבות מיוחדות. אלה יכולות להיות הקמת מועדות לקוחות, פתיחת סניף, מעבר לכתובת חדשה ועוד.
אפשר לדייק לקהל הידע שלכם במאה אחוז
כל מי שיש לו חשבון פייסבוק יודע שפייסבוק אוספת פרטים על בעלי החשבונות שלה ושאלה בסופו של דבר משרתים את המפרסמים. בנוסף למידע אישי פייסבוק יודעת לאיזה קבוצות שייכים אנשים ויכולה להקיש מזה על תחומי העניין שלהם. כך למשל אם אנשים שייכים לקבוצה של חובבי ספרות, אז אם הלקוח שלכם רוצה לעשות פרסום לספר מסוים או לחנות ספרים מסוימת, תוכלו לטרגט את הפרסום ככה שזה יגיע בדיוק לאלה שפרסמו שהם חובבי ספרים. סביר להניח שהתוצאות גם יהיו טובות יותר, כאשר הפרסום יהיה מטורגט.
פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים, לא רק חושף אותם לגולשים חדשים, אלא גם מעביר מידע ומסרים על העסק והחברה שלולא היו מתפעלים דף עסקי בפייסבוק לא היו יכולים להגיע בכלל לגולשים.
פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים זול
פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים הוא פרסום יחסית זול אם משווים אותו למשל לטלוויזיה, ולא בטוח שהיום החשיפה בטלוויזיה היא יותר טובה עבור עסקים קטנים. מי שמפרסם היום בטלוויזיה אלא הם בעיקר עסקים קטנים אבל אם אתם רוצים לקבל את מלוא תשומת הלב בתור עסק קטן. פייסבוק היא הפלטפורמה שמתאימה לכם.
הפרסום בפייסבוק נעשה כמו בגוגל. מפרסמים מודעות ומשלמים רק על הקלקת הגולשים עליהן. יש מחיר לכל הקלקה והוא מתומחר לפי מחיר של מילות מפתח. לכל מילת מפתח יש מחיר אחר. על מילים תחרותיות משלמים יותר.
בגלל הטכנולוגיה של הפרסום תוכלו לדעת בוודאות מתי הגולשים שלכם נמצאים ברשת. מה הם מחפשים? איך הם מגיבים לפרסום שלכם ולהסיק מכך מסקנות שיובילו אתכם ליצור פרסום אפקטיבי.