פרסום בלינקדאין לעסקים קטנים – עושים נטוורקינג

לינקדאין היא רשת חברתית עסקית, ובתחומה היא אחת הגדולות בעולם. היא מהווה תחליף מודרני למה שנטוורקינג היה בעבר, כלומר ליצירת קשרים חברתיים שיש להם פוטנציאל עסקי, מה שבדרך כלל התרחש באירועים, כנסים ואפילו ברים ומסעדות. בין היתר, לינקדאין היא גם רשת מצוינת לחיפוש ומציאה של משרות מכל הסוגים, אך זוהי לא מטרתה העיקרית. כיום פרסום בלינקדאין לעסקים קטנים מיועד בעיקר לשווק עסק לעסקים אחרים, מה שנקרא שיווק B2B. אין ספק שלינקדאין היא מצוינת במיוחד לבעלי עסקים קטנים מאחר כי היא מתגברת על הפערים הכלכליים שקיימים בין עסק קטן לעסק גדול, ומחברת ביניהם באמצעות רשת אינטרנטית.

לינקדאין היא רשת חברתית עסקית עולה בישראל ולא כל החברות והעסקים משתמשים בה, אך יש לה פוטנציאל גדול בגישור פערים, יצירת הזדמנויות עסקיות, שיתופי פעולה וחיבור בין עולמות שונים. בשנת 2016 לינקדאין נרכשה על ידי חברת מייקרוסופט ומאז הפרסום בלינקדאין קיבל דחיפה של ממש, וכיום הוא מאוד מזכיר את פלטפורמת הפרסום והשיווק שפייסבוק מציעה לעסקים. אם רציתם עוד סיבה להיכנס לעולם הפרסום בלינקדאין, מונה המשתמשים ברשת עומד על מעל ל-600 מיליון.

לינקדאין היא פלטפורמת פרסום מקצועית יותר

כיום מרבית העסקים המפרסמים ברשת בוחרים לפרסם בפייסבוק ובאינסטגרם, אך הפלטפורמות הללו לא בהכרח מתאימות לשיווק B2B. מרבית המשתמשים ברשתות הללו הם פרטיים, ולא נכנסים אליהן במטרה למצוא הזדמנויות עסקיות. לינקדאין מוקדשת אך ורק ליצירת נטוורקינג יעיל ואיכותי ולמעשה ליצירת רשת ענקית שתחבר בין עסקים, בעלי עסקים, חברות ועובדיהם. אם בפייסבוק ובאינסטגרם המשתמשים עוקבים אחרי מעגל מצומצם: משפחה, חברים ודמויות מוכרות, אז בלינקדאין יש דגש על לייצר קשרים חדשים. בין אם אתם פותחים עמוד אישי לעצמכם או עמוד לעסק שלכם, לעמוד לינקדאין פוטנציאל לחשוף כל עסק להגדלת רווחים משמעותית שלא כדאי לפספס.

פרסום בלינקדאין לעסקים קטנים כדאי שיהיה באמצעות דף העסק שלכם ולאו דווקא עמוד אישי. דף עסקי בלינקדאין יספר עליו באופן מקצועי ותדמיתי את כל המידע שמשתמשים צריכים לדעת על מנת לרצות לבנות עמו קשר עסקי: על השירותים, המוצרים, הקשרים הישנים והחדשים עם עסקים אחרים, שיתופי פעולה וכן גם הסיפור האישי שלכם בבניית העסק. עמוד שכזה ייקח חלק במיתוג העסק שלכם, בבניית הרשת העסקית שלו ובהעלאת המודעות לו.

פרסום אסטרטגי וממוקד

לאחר שהקמתם דף לעסק שלכם, יש לגבש תכנית באשר למה שאתם רוצים להשיג ממנו – מכירות, גיוס עובדים, נטוורקינג, חשיפה? כל אחת מהמטרות הללו בסופו של דבר נשענות על הקשרים שתיצרו ברשת ולכן יש לנהל את הדף בצורה כזו שתעודד יצירת ובנייה של קשרים רלוונטיים. נסו לחפש עסקים דומים או אנשי מקצוע שאתם בדרך כלל עובדים איתם. למשל אם ברשותכם עסק של בניית אתרים לעסקים קטנים או גדולים, חפשו סטודיו לגרפיקה או מתכנתים המומחים ב-WEB. חפשו אנשי מפתח כמו מובילי דעה, חלוצים בתחומם, מנכ״לים מצליחים, צעירים מבטיחים בתחומם ועוד.

פרסום בלינקדאין לעסקים קטנים מתבסס על תוכן. נסו לתעל את הקשרים שיצרתם לרווחים באמצעות התוכן שלכם. ככל שתהיה יותר אינטראקציה בעמוד שלכם, יותר משתמשים יחשפו לתכנים ולכן ירצו לבצע אתכם שיתופי פעולה שיסקרנו משתמשים אחרים, שהם למעשה לקוחות פוטנציאליים. נסו להרחיב את היריעה ולמצוא תכנים מעניינים שהם לא רק מאמרים ועדכונים על העסק הספציפי שלכם, אלא גם לחפש חדשות מעניינות בתחום, מחקרים המתקשרים, פלטפורמות מעניינות שעולות ועוד.  נסו ליצור תוכן איכותי וייחודי, לא רק טקסטים ותמונות אלא גם תסכיתים וסרטונים.

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

רוצה לחבר את העסק שלך לעולם הדיגיטל?