כל העסקים הקטנים היום עושים קמפיינים באמצעות גוגל אדווארדס. הם עושים את זה באמצעות סוכנות דיגיטלית או משרד פרסום, משום שצריך להבין את הכלי הזה כדי לעשות פרסום בגוגל לעסקים קטנים.
גוגל אדווארדס הוא הכלי הפרסומי של גוגל והוא מכניס לה די הרבה כסף ולמשתמשים בטכנולוגיה הוא מאפשר לעשות קמפיינים מוצלחים, בתנאי שעושה את זה איש מקצוע. יש כל מיני פרטים על גוגל שאיש לא יודע אותם וכדאי להזכיר.
מי שהמציא את גוגל אדווארדס הוא אדם בשם ביל גרוס, אמריקאי כמובן, שהעתיק את הרעיון של המודעות בשולי ספרי הטלפונים של דפי זהב שהיו מתפרסמים בצדדים. אז הוא החליט שמה שטוב לדפי זהב, יכול להיות טוב גם לאינטרנט. אבל זה לא הלך כל כך בקלות והגיע גם לבית המשפט.
פרסום בגוגל לעסקים קטנים וגם לגדולים נעשה באמצעות גוגל אדווארדס.
מה עבר על הפרסום מאז היוולדו ברשת?
מודעות גוגל אדווארדס הופיעו תחילה בראש הדף או בצד ימין או שמאל והיום הן מופיעות בראש ובתחתית הדף. מכיוון שדפי זהב לא הסכימו שגרוס יגנוב להם את רעיון מיקום המודעות, יצרה גוגל נוסחה אחרת ובשנת 2000 הושקו המודעות כפי שמכירים אותן היום וגם הכלי שיותר אותן- גוגל אדווארדס.
עם הקמתה היו כ-30% קליקים על המודעות והיום זה הרבה יותר. בהתחלה הייתה כותרת המודעות בצבע צהוב בולט, כדי שהגולשים ידעו להבחין בינן לבין קידום אורגני שמעלה אתרים לדף הראשון בגוגל. היום יש ניסיונות בכלל לא נסתרים, לטשטש שמדובר בפרסום. צבע המילה מודעה הוא בירוק בהיר וכמעט ולא מבחינים בו. כמובן שזה נעשה בכוונה כדי שהגולשים יקליקו על המודעות בתשלום כי מזה גוגל מרוויחה כסף.
מי שעושה פרסום בגוגל לעסקים קטנים, זוכה מיד לכניסות של לקוחות חדשים לאתר שלו. היום אפשר לראות כי לפני התוצאה האורגנית הראשונה יש 4 תוצאות שהן כולן ממומנות.
איך תביאו לקוחות אם לא תעשו פרסום?
גוגל אדווארדס הוא הכלי הכי חזק היום ברשת בכל מה שקשור לפרסום ממומן בגוגל. המודעות של אדווארדס יכולות להיות מוצגות בגוגל וברשת המדיה. בכל תחילת מסע פרסום קובעים היכן הם יוצגו. אם אתם עסק קטן ואתם רוצים להביא לקוחות חדשים, אתם חייבים לעשות פרסום בגוגל לעסקים קטנים.
המודעות של הפרסום בגוגל מתחלקות לכמה חלקים. יש כותרת, יש את תוכן המודעה וכתובת האתר כפי שתוצג לגולשים או כתובת של דף נחיתה. בדרך כלל הכותרת כוללת כ-25 תווים וטקסט המודעה יכול לכלול עד 70 תווים. כל מודעה צריכה לכלול את מילות המפתח שיקשרו את הגולשים שמגיעים למודעה לאתר או לדף הנחיתה של הלקוח. מילות המפתח הן המילים באמצעותן מחפשים הגולשים דברים מסוימים ברשת ולכל תחום יש את מילות המפתח שלו.
יש מחיר לכל מילת מפתח וזה גם קשור לתחרות על המילים. למשל המושג פרסום בגוגל לעסקים קטנים, בוודאי יכול להיות יקר משום שיש לו ביקוש רב מצד משרדי פרסום דיגיטלים וסוכנויות המעניקות שירות של פרסום בגוגל.
לגוגל אדווארדס יש אפשרות לתת ציון לכל מילת מפתח וגם להציג למפרסמים כמה הקלקות היו על כל מודעה. מזה אפשר להסיק איזה מודעות עובדות טוב ומושכות גולשים ואיזה לא.
בנוסף לכך אפשר לעצור קמפיין פרסום, להקפיא לתקופה מסוימת, לשנות את התוכן של המודעות ועוד וכל זה לא תשלום.
התשלום כאמור מתחלק בין תשלום לגוגל על כמות ההקלקות ותשלום של הלקוח למי שעושה לו את הקמפיין בגוגל.
קראו גם על: בניית אתרים לעסקים קטנים