את מה שקרה לעסקים קטנים בעידן האינטרנט, אי אפשר היה אפילו לתכנן. בעבר אם היית עסק קטן, לא היית יכול לחלום על פרסום בתקציבי ענק, שזה פחות או יותר מה שנדרש מכל חברה אם היא רצתה להתחיל את השבוע אחרי כפולה במוסף של ידיעות אחרונות.
התחרות בין כל המפרסמים על כל אינץ' בעיתון עוד העלתה את המחירים לרמה, שהם גדלו וגדלו ונשקו לתקציבים בטלוויזיה או בפרסומות חוצות. כל זה קרה אצל הגדולים, כאשר העסקים הקטנים עמדו בצד "ירוקים" מקנאה ומבינים שהם לעולם לא יצליחו להמריא. תקציב הפרסום של העסקים הגדולים היה כמו ההכנסה השנתית שלהם. מדובר היה על מיליונים. כל משרדי הפרסום רבו ביניהם על התקציבים האלה וחיכו לשמוע מי קיבל איזה תקציב ולאיזה משרד עבר כל אחד. זה היה הדיבור הכי גדול בעולם הפרסום בארץ.
הרשת מציעה היום פרסום באינטרנט לעסקים קטנים בכל תקציב עולה על הדעת. מדובר על עולם וירטואלי, זה לא עיתונים. יש פורטלים, בלוגים, אתרים ועמודי תוכן המוצגים בגלישה לכל אחד וזמינים לכולם. גם העסקים הקטנים הבינו שהם חייבים להיות שם, והם באמת נוכחים.
יש לך עסק קטן? תתחיל לצמוח ברשת
אם אתה עסק קטן, זו ההזדמנות שלך לבלוט ברשת. אם אתה למשל עושה קמפיין בגוגל וגם תנובה עושה, יראו את שניכם אותו דבר. ככה זה עובד ברשת. אין יותר קטן או גדול. מה שעלול להבדיל ביניכם זה כמות הפרסומים אבל לא הפרסום עצמו. הכלים זמינים ונגישים לכולם. גם לחברות ענק וגם לעסקים קטנים.
קמפיין ממומן בגוגל הוא פרסום באינטרנט לעסקים קטנים שאתה משלם בכסף. יש המון יתרונות לפרסום הזה. אתה יכול לקבוע מה התקציב שלך ולהגדיר נקודת התחלה של קמפיין ומועד סופי. הכסף מגיע לגוגל כי הפרסום נעשה באמצעות זרוע ביצועית שלו שנקראת גוגל אדוורדס. סוכנות דיגיטלית שאתה פונה אליה תנסח לך מודעות מתאימות, אתה תשלם על כל הקלקה על מודעה שהגולשים מקליקים עבורך. מחיר ההקלקה נקבע מראש לפי מחיר של מילות מפתח הרלוונטיות לקמפיין שלך.
גם ניהול דף פייסבוק יעניק לך נקודות זכות אצל הגולשים, זאת בתנאי שתהיה לך סוכנות דיגיטל שתבצע את זה בצורה מקצועית. לכל קמפיין כזה חייבת להיות אסטרטגיה מובנית וידועה מראש עם תכנון של העברת מסרים מבוקשים ויצירת מיתוג.
אתה יכול להגיע מהר לקהלי היעד שלך?
המידע שכל משרד פרסום היה חולם לקבל בעבר היה, היכן נמצאים קהלי היעד של כל לקוח. אם כך, בעידן האינטרנט חלה מהפכה עצומה של זיהוי קהלי היעד. בכלים טכנולוגיים משוכללים, יכול כל משרד פרסום דיגיטלי להגיע ללקוחות הפוטנציאליים של כל מסע פרסום, באמצעות כלי פילוח של קהלים ברשת. הכלים הללו מאפשרים לבדל אנשים מבחינת גיל, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, מגדר ועוד.
גם שאם למשל יש לך לקוח שמפרסם חזיות, אתה יכול בקלות לטרגט את הקמפיין לנשים בלבד ומגיל מסוים. התוצאות תהיינה הרבה יותר ממוקדות ומועילות מאשר לפנות לכולם. כל משווקים היום נעלי ספורט לאנשים שאוהבים לרוץ, משחקי מחשב לגדולים. כולם תחת עינו המפלחת והפקוחה של גוגל אדוורדס.
בעבר קראו לזה קבוצות מיקוד, היום אלה הם פשוט גולשים שבעצם הגלישה שלהם לרשת, הם משאירים מידע ועקבות על עצמם והמפרסמים יכולים להשתמש במידע הזה לתועלת הקמפיינים שלהם. פרסום באינטרנט לעסקים קטנים מטורגט מאוד.