ניהול מועדון לקוחות לעסקים קטנים – לכם וללקוח

דבר עיקרי בעולם המסחרי שכל אחד שם לב אליו, גם בעל עסק וגם הצרכן הממוצע, זה ההיצע העצום של מוצרים, שירותים וסוגים שונים של שווקים. הלקוח או הצרכן הממוצע נחשף בכל יום לעשרות אם לא מאות פרסומות למוצרים, שירותים והצעות, אך הוא לא בהכרח מנהל איתן אינטראקציה ומתעניין בהן ברמה האישית. לכן, דרך מצוינת להגביר את עוררות הלקוח, ליצור אתו קשר יותר אישי מפרסומת, היא באמצעות ניהול מועדון לקוחות לעסקים קטנים.  

למועדון לקוחות יש יתרונות רבים לעסק, ביניהם היכולת לצרף לקוחות חדשים, לשמר אותם ולהגיע לתפוצה רחבה יותר עם כל הצעה או מוצר חדשים. מועדון לקוחות אמור להשתלם לשני הצדדים: גם הצרכן וגם העסק. העסק מציע איזושהי תמורה או ערך מוסף עליהן הלקוח משלם באופן קבוע. אך חברות במועדון לקוחות לא חייבת להיות מותנית בתשלום, אלא פשוט בהסכמה מרצון לקבל הודעות מהעסק בתפוצת ניוזלטר – דואר אלקטרוני שנשלח אחת לתקופה באופן קבוע ומסכם בתוכו מספר הצעות, מבצעים והנחות אקסקלוסיביות לרשומים למועדון.

מועדון לקוחות זו מחויבות

גם מבחינת הלקוח וגם מבחינת העסק, מועדון לקוחות זו התחייבות. ניהול מועדון לקוחות לעסקים קטנים כרוכה בזמן, משאבים ואנרגיה. על מנת להיטיב עם חברי המועדון יש להציע להם הצעות מפתות, כדאיות במרווחי זמן קבועים וסבירים. למשל, לשלוח הנחה של 10% פעם בחצי שנה זו לא דרך לנהל מועדון לקוחות, ומרבית הצרכנים שיקבלו הודעה כזו למייל יתעלמו ממנה. לשלוח הודעה פעם בחודש זה מרווח זמן יותר הגיוני. הניוזלטר של העסק שלכם מתפקד כמעין שעון מעורר ללקוחות שלכם: הוא מזכיר להם פעם בחודש את העסק, את המוצרים והשירותים שיש בו וכן גם את האדיבות והערך המוסף שהעסק שלכם מביא אתו.

בהנחה שיש לכם מועדון לקוחות בתשלום, זו מחויבות יותר גדולה. יש להביא תמורה משמעותית בתמורה לתשלום הקבוע, שבדרך כלל יהיה אחת לחודש או אחת לשנה. משלוח דוגמיות, הנחות קבועות ומתחלפות והנחה קבועה לכל חבר במועדון הן דרכים מצוינות להבטיח שלא רק שהלקוחות חברי המועדון ישמרו לקוחות וימשיכו לקנות, אלא שגם יצטרפו למועדון שלכם לקוחות חדשים שירצו גם הם ליהנות מההטבות שאתם מציעים.

מועדון לקוחות הוא כמו כרטיס ביקור של העסק

בתור עסק קטן, ניוזלטר קבוע הוא דרך מצוינת לשמור על קשר אישי עם הלקוחות שלכם. שימו לב למדדי הקנייה שלהם בשבועות, חודשים ותקופות מסוימים, ובנו את מערך ההטבות שלכם לפי זה. הוסיפו לניוזלטר שלכם סיפור או הקדמה קצרה שתיתן ללקוח שלכם מושג על מאחורי הקלעים, וכך הם ירגישו מחוברים אישית לעסק שלכם.

ניהול מועדון לקוחות לעסקים קטנים הוא דרך מצוינת להוסיף לקוחות חדשים. נניח שמועדון הלקוחות שלכם מותנה בקנייה מעל סכום מסוים, אך במעמד ההצטרפות הוא מקנה גם הנחה של 20%. סביר שמרבית הלקוחות ירצו להצטרף על מנת לקבל את ההנחה, ומכאן והלאה התפקיד שלכם הוא להבטיח, באמצעות הטבות, הנחות והצעות עתידיות, שיישארו חברים במועדון ויחזרו לרכוש מכם מוצרים ושירותים.

מועדון לקוחות בניהול על ידי סוכנות

למרבית העסקים הקטנים אין את המשאבים לניהול כל מה שמסביב: אתר, פרסום ושיווק ואף את מערך מועדון הלקוחות. ישנן סוכנויות פרסום דיגיטלי לעסקים קטנים המציעות שירות ניהול מועדון לקוחות לעסקים קטנים וגדולים כאחד, בצורה המקצועית והנכונה ביותר על מנת שמועדון הלקוחות ישתלם גם לבעלי העסק וגם ללקוחות שלהם. למועדון לקוחות יש פוטנציאל ממשי בהגדלת מכירות, משיכת לקוחות, ושימור תדמית של העסק שלכם, לכן כדאי להשקיע בהקמתו והפעלתו.

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

רוצה לחבר את העסק שלך לעולם הדיגיטל?