ניהול דף פייסבוק לעסקים קטנים – איך לעשות את זה נכון?

ניהול דף פייסבוק הוא לא עניין של מה בכך. פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בישראל, כאשר היא מונה מיליוני משתמשים. לעמוד פייסבוק של עסק יש פוטנציאל לקדם אותו פלאים. תמו הימים שבהם מודעה בעיתון או המלצות מפה לאוזן הן הדרכים היחידות להגיע ללקוחות חדשים. כיום פייסבוק היא פלטפורמה מצוינת לפרסום, יצירת קהילת לקוחות וניהול תדמית של עסק. ניהול דף פייסבוק לעסקים קטנים יכולה להיות משימה מאתגרת לבעל עסק שמוצף עד מעל לראש במשימות היומיומיות של העסק. 

על מנת שדף הפייסבוק של העסק שלכם יהיה ייצוגי, מוצלח וישרת אתכם לטובה, כדאי למצוא סוכנות דיגיטל שיש לה ניסיון וידע בניהול סושיאל, כלומר בניהול רשתות חברתיות. פייסבוק ואינסטגרם הן הרשתות העיקריות שעסקים ישראליים מפרסמים בהן, אך בניגוד לאינסטגרם, פייסבוק מתאימה לכלל העסקים. באינסטגרם ישנו דגש על תמונות – כלומר על הצד האסתטי של העסק שלכם. לא בכל עסק העיסוק הוויזואלי מתאים, ולכן צעד ראשון בסושיאל יהיה פתיחת עמוד פייסבוק. 

אסטרטגיה על טהרת החברתיות

רשת חברתית הוא מונח שאנחנו שומעים בכל יום אבל לא תמיד מתעמקים במשמעות שלו. מטרתה של פייסבוק היא לחבר בין אנשים שונים ברשת, אך היא גם מאפשרת לנו לבטא את עצמנו במספר דרכים. אנחנו יכולים לכתוב פוסטים, להעלות תמונות, להשתתף ולפתוח קבוצות, עמודים ולמעשה ליצור קהילות. גם ניהול דף פייסבוק לעסקים קטנים צריך להתמקד ביצירת קהילה. בראש ובראשונה, על אנשי צוות הסושיאל לגבש אסטרטגיה שתתאים לעסק וללקוחות הפוטנציאליים שלו. הפרסומים ברשת צריכים להיות מעניינים, למשוך תשומת לב ולעורר מעורבות של הגולשים. גולש שמעורב הוא גם גולש שמעביר את הפוסטים שלכם הלאה לחברים שלו.

חברים של הגולש הזה יעבירו את הפוסט לחברים שלהם, וכן הלאה. זו המשמעות של יצירת קהילה, של חברתיות. פייסבוק הוא כלי מדהים ליצירת חברתיות ולכן אין מה להפסיד כאשר משתמשים בו. המשמעות של הקהילה היא למעשה – לקוחות קבועים ומסורים שגם מוכנים להמליץ על העסק שלכם ולתת לו חמישה כוכבים בביקורת. זהו שירות שפייסבוק נותן לדפים ציבוריים שהם גם עסקים, לפתוח את הדף לביקורת ודירוג הגולשים. ככל שיהיו יותר ביקורות סביר שיותר גולשים יחשפו לעמוד שלכם ולכן גם לעסק שלכם.

זרימה של תכנים

ניהול דף פייסבוק לעסקים קטנים הוא בעיקר הזרמה של תכנים. הדף חייב להיות מעודכן על בסיס יומיומי, לא כל יום ולא כל שעה הלקוחות שלכם מחוברים לפייסבוק ולכן כדאי שיהיו שעות מגוונות, אך אסטרטגיות שבהם אתם מעלים. חשבו על פרקי זמנים שבהם אנשים מתפנים לרשתות החברתיות – בבוקר במיטה, הפסקות צהריים, בערב אחרי העבודה – בדרך כלל אנשי מקצוע בסוכנויות דיגיטל יודעים לבחור גם מכל אלו את השעה האופטימלית ביותר לפרסום פוסט. 

התכנים של עמוד הפייסבוק של העסק שלכם צריכים להיות מגוונים. דף מונוטוני, שחוזר על אותן התבניות, המילים והמסרים ישעמם את הגולשים. הם לא יעשו לייקים, לא ישתפו ובכלל לא יגיבו. ניהול דף פייסבוק לעסקים קטנים חייב לשלב בתוכו תמונות, סקרים, טקסטים משתנים ואולי אף סרטונים. ככל שיהיו קמפיינים יותר מגוונים, מושכים ורלוונטיים, יותר ויותר אנשים יחשפו לעמוד שלכם. וזהו העיקר – החשיפה. חשיפה משמע יותר עסקים, יותר לקוחות ויותר פעילות עסקית. חשיפה משמע נחת לכם, בעלי עסק. 

כל אלו הם דברים לזכור בעת שאתם פונים לסוכנות דיגיטל המתמחה בתחום של שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ומציעה שירותי ניהול דף פייסבוק. אסטרטגיה חברתית, זרימה של תכנים וחשיפה. 

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

רוצה לחבר את העסק שלך לעולם הדיגיטל?