בישראל, לפי נתונים שפורסמו בשנת 2017, למעלה ממחצית העסקים הקיימים הם עסקים קטנים או בינוניים. הנתון הזה מדגיש עד כמה תחרותי השוק, ועד כמה חשוב לעסק קטן לבדל עצמו מהמתחרים שלו. מבחינת הצרכן כל עסק הוא קודם כל מה שהוא מספק – מוצר או שירות מסוים. עסק שמייבא או מייצר טקסטיל נתפס בעיני הצרכנים כעסק טקסטיל לפני הכל. הצרכנים לא מכירים את הסיפור של העסק שלכם, או אתכם, הבעלים שלו, והרבה פעמים הסיפור והאנשים מאחורי העסק הם תמריץ לקנות ממנו.
מיתוג לעסקים קטנים עושה בדיוק את זה. הוא מבדל את העסק שלכם מעסקים דומים לו – יוצר לו את המותג שלו, מדגיש את הסיפור האישי שלו, מדגיש את היתרונות שלו על גבי מתחרים. מיתוג שכזה מתרחש כיום בעיקר ברשת, האינטרנט הוא המקום לפרסם את העסק שלכם ולבנות לו תדמית. ישנן סוכנויות דיגיטליות שעושות את עבודת המיתוג שלכם במקצועיות, תוך כדי מחשבה שיווקית ופרסומית.
מה זה בעצם מיתוג?
מיתוג הוא בראש ובראשונה אפיון. מאפיינים את העסק שלכם על שלל מרכיביו: לוגו, סלוגן, גרפיקה, אתר, סיפור, אנשים, עובדים, שירות, לקוחות. מחפשים מה ניתן להבליט, איזה מרכיבים ניתן להדגיש כיתרונות. המיתוג מתקיים גם לא רק בתור יתרונות וחסרונות, סיפור וסלוגן אלא גם כשפה וויזואלית וגרפית. לדוגמה, עסק שמייבא או מייצר טקסטיל ושפותח אתר, ירצה להדגיש את הצבעים והמגוון של המוצרים שהוא מציע, ולכן האתר שלו יהיה וויזואלי יותר, גרפי יותר ומלא בתמונות, בצבעוניות, הדפסים וטקסטורות. לעומת זאת, עסק שמספר שירותי תרגום או תמלול, יציג אתר שעיקרו הוא טקסטים – דוגמאות, חוות דעת, הסברים על השירות.
מיתוג לעסקים קטנים יכול לחזק עסק חלש בצורה משמעותית. בעל עסק לא בהכרח שם לב לפרטים לגבי העסק שלו שהם משמעותיים ללקוחות פוטנציאליים. ואכן מיתוג הרבה פעמים מתחיל מאפיון לקוח. סוכנות דיגיטלית תנסה להבין לאיזה קהל העסק שלכם פונה. איזה לקוח מחפש את המוצר שלכם או את השירות שלכם, באיזה מצב כלכלי הוא נמצא? באיזה אזור גאוגרפי הוא מתגורר בדרך כלל? באיזה קבוצות גיל הוא מתמקם? אפיון קהל לקוחות נכון יצליח לפנות למגוון רחב של סוגי לקוחות.
אתר אינטרנטי יעלה אתכם שלב
אם אתם עסק קטן ואתם בתחילתו של תהליך מיתוג, אתר אינטרנט לעסק שלכם שיכיל את כל הפרטים שניתן לספר עליו הוא אחד הדברים החשובים בתהליך זה. מה הרעיון בלהשקיע מאמצים ומחשבה במיתוג העסק, מבלי להקים גם במה למיתוג הזה? אתר אינטרנט לעסק שלכם יקבל את האופי שלו, ובאותו הזמן גם ישמש ככלי לשיווק ופרסום העסק.
ישנם כלים רבים לפרסום האתר שלכם וקידומו באינטרנט, וביניהם גוגל, שמציע שירות קניית מודעות. כאשר צרכנים מחפשים מוצר או שירות מסוים בגוגל, הרבה פעמים התוצאות הראשונות יהיו מודעות של עסקים שמובילות לאתרים או דפי נחיתה. מיתוג לעסקים קטנים יכול לקדם את המודעה שלכם. גוגל נותן בין היתר יתרון למודעות שקיבלו את מירב ההקלקות. לכן חשוב שהמיתוג יצליח לייחד עסק לעומת המתחרים שלו, ושהאתר שאליו יגיעו הלקוחות שהקליקו על המודעה, יהיה אתר איכותי ונגיש.
אם אתם רוצים להבין יותר טוב מה זה מיתוג, חשבו על מותגים גדולים – אתם מעריכים אותם עוד לפני שאתם יודעים מה יש להם להציע, משום שהשם שלהם, הלוגו שלהם והסלוגן נמצאים בכל מקום. אלו דברים שנתקעים לאנשים בראש בלי שהם מודעים לכך, וזה מה שאפשר לעשות עם מיתוג לעסקים קטנים.
קרא גם על: פרסום דיגיטלי לעסקים קטנים