מיתוג הוא תהליך בו עסק מבדל את עצמו מהאחרים ומייחס למוצרים או לשירות שלו ייחוד מסוים. בעבר רק החברות המובילות במשק היו מבדלות את עצמן. לא היו יותר מדי מתחרים בשוק ולכן גם היה קל להן לעשות זאת.
היום בתחרות של היום, חובה על כל עסק לבדל את עצמו שכן, הצרכנים לא יודעים מה יש לכם להציע, לא קוראים באמת כל מה שכתוב על כל אריזה ואם הם לא מכירים את המוצרים שלכם, שיכולים להיות הרבה יותר טובים משל המתחרים, הם לא יקנו אותם. כדי שיהיו לכם לקוחות שיעדיפו את המוצרים שלכם, אתם חייבים לעשות מיתוג לחברה שלכם. היום בעידן האינטרנט, כאשר לא מדובר על תשלום של שטחי פרסום בעשרות אלפים כפי שהיה פעם בעיתונים, כל עסק יכול לפנות לסוכנות דיגיטלית שעושה מיתוג לעסקים קטנים ברשת.
המיתוג אמור להציג את היכולות והיתרונות שלכם מול עסקים דומים לכם. להבליט את התכונות או היתרונות הייחודיים שלכם ולהמליץ עליכם. אפשר לעשות את זה גם בהקמת אתר אינטרנט איכותי ומושך את העין וגם בפרסום ברחבי הרשת.
מיתוג אתר- כי זה כרטיס הביקור שלכם
הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה למתג את האתר שלכם. הוא חייב להתאים למה שאתם עוסקים בו ולהיות אטרקטיבי. הוא חייב לייצג אתכם בצורה כזו, שמי שגולש לאתר שלכם יתאהב בו ובמה שאתם רוצים להציע לו. הכתיבה באתר חייבת להיות שיווקית ולהבליט את התכונות או היתרון של המקצוע שלכם. אתם צריכים לומר במה אתם טובים, מה החזון שלכם ואיך אתם עובדים. האם יש לכם שיטת עבודה שאתם המצאתם שהוכח שהיא טובה יותר מאשר אחרים. האם יש לכם מחירים יותר טובים, האם השירות שלכם יותר זמין, טוב, מחזיק מעמד לאורך זמן. האם אתם נותנים אחריות יותר גדולה על השירות או המוצרים שלכם ועוד.
כל הדברים האלה הם מיתוג לעסקים קטנים ברשת וזה המיתוג שלכם. ברגע שיש לכם משהו טוב ביד, כדאי שכולם ידעו ממנו והמקום הראשון בו אתם צריכים לפרסם את זה, זה באמצעות הקמת אתר אינטרנט.
מה עושה לכם מיתוג?
פעם הייתה פרסומת מפה לאוזן, זה היה עוד לפני שהיה רדיו או טלוויזיה. פלוני היה אוכל גלידה טעימה ומספר את זה לחבר שלו שמספר לחבר שלו וככה הגלידה הייתה מצליחה. היום חייבים לעשות תהליך של מיתוג כדי להגיע ללקוחות. היום גם לא מפרסמים בעיתונים אלא עושים את זה ברשת. בונים אתר יפה ומושך, עושים קמפיינים של פרסום בגוגל. מקימים עמוד עסקי בפיסבוק, כל אלה עושים לכם את הבידול שאתם רוצים כדי שיבדילו ביניכם לבין אתרים אחרים, לבין המתחרים שלכם. מספיק שהמחיר שלכם יותר זול, זה כבר מיתוג. מספיק שיש לכם איזו מנה מנצחת במסעדה זה כבר מיתוג. המיתוג מתבצע בצורה כזו שלוקחים את כל הדברים הטובים שלכם ומפרסמים אותם, חושפים אותם כדי שגם אחרים ידעו ועושים את זה במסגרת מיתוג לעסקים קטנים.
מה הייחוד שלכם?
הייחוד שלכם זה המיתוג שלכם. חשוב לומר כי כדי שעסק יהיה ממותג, הוא חייב שיהיה לו משהו טוב להציע. אם השוארמה שלכם לא טעימה לא תוכלו למתג אותה. אם הרהיטים שלכם מתנפחים בחורף, הם לא שווים מיתוג. אם תשימו לב למותגים שמצליחים תמצאו שבאמת מדובר במוצרים טובים, חזקים, מחומרים איכותיים, מחזיקים מעמד לאורך זמן, נעליים שלא מתפרקות מהר, בגדים שלא מתבלים בכביסה, מזון שלא תמצאו בו תולעת. זה מה שנקרא מיתוג לעסקים קטנים ברשת.
קראו גם על: בניית אתרים לעסקים קטנים




