מיתוג לעסקים קטנים
רשת האינטרנט יצרה הזדמנות חד פעמית של מיתוג לעסקים קטנים, לעבור תהליך של מיתוג ממש כמו כל עסק גדול. אם בעבר מיתוג היה מושג מעולמן של החברות הגדולות, הרי שהיום כל עסק קטן יכול לפתוח אתר אינטרנט, לעשות קמפיינים בגוגל, לקדם את האתר שלו ולהגיע להישגים ברשת בדיוק כמו הגדולים.
מיתוג מדויק עשוי לחולל שינויים וכאמור הוא כבר לא עניינם של חברות גדולות. הבעיה העיקרית של עסקים קטנים היא, שהם חושבים שהם צריכים תקציב פרסום מטאורי כדי להתחיל לפרסם וזה איננו נכון כלל. גם עסק קטן היום עם 2000 ₪ לחודש יכול לבנות את עצמו כמותג מבוסס וחזק. כל מה שאתם צריכים זה סוכנות דיגיטל המתמחה בתחום של פתרונות שיווק לעסקים קטנים שתלווה אתכם ותתכנן להם את תוכנית הפרסום שמתאימה לכם.
מי קהל היעד שלכם?
לכל עסק חייב להיות קהל יעד והוא גם צריך לדעת למי הוא מכוון. קהל היעד זה הקהל שזקוק למה שאתם מוכרים, שעשוי לחפש זאת. שצורך מוצרים או שירות דומה ושמה שאתם מנסים לשווק לו, זה חלק מאורח החיים שלו.
בשלב הראשון בתהליך מיתוג לעסקים קטנים שלכם, אתם צריכים לבדוק מי הצרכן הסופי שלכם, ומה המניע שלו לבצע רכישות כמו מה שאתם מציעים לו. מה החתך הסוציואקונומי שלו, מה הגיל שלו אורח חייו ועוד. האם יש מכנה משותף בין כל הצרכנים שאמורים לרכוש את המוצרים שלכם? ככל שתדעו יותר מי קהל המטרה שלכם, כך תוכלו למתג את המוצרים שלכם בצורה הכי נכונה ומדויקת עבור אותו קהל יעד.
כאשר תדעו את כל התשובות, תוכלו לכוון את המסרים שלכם במסע פרסום כדי לקלוע למטרות של קהלי היעד.
מה הזהות העסקית שלכם?
למה פתחתם עסק? מה יש לכם למכור? מה הזהות העסקית שלכם. התשובות על השאלות האלה צריכות להיות ברורות לכם. אי אפשר לפתוח עסק כי מתחשק, צריכות להיות לו מטרות והן צריכות להיות ברורות. אתם צריכים לדעת הכי טוב מעולם, מה אתם רוצים למכור למי ולמה?
חלק מהזהות שלכם היא גם לעשות מיתוג לעסקים קטנים, תוך הבנת המתחרים. אתם חייבים ללמוד אותם ועליהם. האם הם דומיננטיים מאוד, האם הם ידועים ומפורסמים בתחום. כמה זמן הם קיימים וכמה אתם. במה המוצר שלי שונה משלו, ואיך אני אעביר את היתרונות המיוחדים שלי בפרסום.
ידיעת המתחרים מאפשרת את יצירת הבידול הראוי שכן, אף אחד לא יכול למתג את עצמו כמו המתחרים שלו. מן הראוי שתדעו מהן הנקודות החזקות שלכם מולם, ותבצעו תהליך מיתוג שונה לגמרי משלהם, זאת כדי שהצרכנים ידעו להבדיל ביניכם.
מה הד.נ.א. של המותג שלכם?
לכל מותג יש ד.נ.א. מה יש למוצר שלכם? מאיזה סוג הוא ומה מייחד אותו? איזה ערכים הייתם רוצים להבליט בו ומה מוביל את המוצר שלכם. זה יכול להיות צורה, טעם, ריח, מחיר, עיצוב זה חייב להישען על משהו. תהליך המיתוג אמור להתמקד בתחושות שהמוצר שלכם יוצר ובתכונות שלו. אחרי שתדעו את זה, תצטרכו להבין בתוך תהליך מיתוג לעסקים קטנים, איך אתם יכולים להתמקם עם המוצר שלכם ברמה עולמית. איך עסקים מתפתחים מכאן והלאה. מה קורה בשוק של המוצרים שלכם? האם המוצר שלכם הוא סופי, או מתפתח והאם קהלי המטרה שלכם הם סופיים או שגם הם משתנים?
אחרי שתדעו את כל אלה, תוכלו לבנות ד.נ.א. חזק מול המתחרים ולהוביל מהלכים של מיתוג ופרסום ברשת. כמובן שתצטרכו סוכנות דיגיטלית טובה שתלווה אתכם בכל התהליך.