מה זה מיתוג לעסקים קטנים בעידן הדיגיטלי?

העידן הדיגיטלי מזמן לעסקים קטנים, הזדמנויות צמיחה ומיתוג שלא היו קיימים עבורם בעבר, לא במחירים שנגבו עבור מיתוג לעסקים קטנים בעידן הטרום דיגיטלי. הייתה זו תקופה של תקשורת שכללה רדיו-טלוויזיה- ועיתונות כתובה.

את המודעות הכי גדולות במוספי העיתונים הכי נחשבים, יכלו להרשות לעצמם לפרסם רק חברות מובילות במשק. מדובר היה בתקציבים של מיליונים. עסקים קטנים עבדו ברמה לוקאלית, חילקו פליירים, כרטיסי ביקור ומקסימום הפרסום שלהם היה יכול להיות מודעה קטנה באיזה מקומון באזור העיסוק שלכם.

אבל בעידן הדיגיטלי הכול עובד ברשת האינטרנט. העיתונים כבר לא נמכרים ומי שרוצה להיות מעודכן בחדשות גולש לפורטלים של חדשות.

אבל דווקא העולם הדיגיטלי, הוא זה שמאפשר היום לראשונה אפשר לומר בתולדות העסקים הקטנים- תהליך של מיתוג לעסקים קטנים. זה אומר הקמת אתר אינטרנט מוצלח, קמפיינים בגוגל. הקמת דף עסקי בפייסבוק, חשבון אינסטגרם. משלמים רק על מה שעושים, יכולים לקבוע תקציבי פרסום מראש וזו כל החוכמה. והיא רבה.

הקמת אתר מותאם עסק

הדבר הראשון שכל עסק חייב לעשות, הוא להקים אתר אינטרנט שמתאים לעסק שלו. האתר הזה צריך להיות אתר טוב, וכיוון שיש כל מיני מחירים של בניית אתרים, אל תחפשו את הכי זול משום שהאתר שלכם צריך להיות אתר איכותי ואם תתפשרו על אתר בינוני, בסופו של דבר אתם תשלמו על זה.

אתר איכותי זה אתר שמבחינת עיצוב מתאים לעסק שלכם. בצבעים, בגרפיקה, בתבנית. הוא צריך להיטען מהר ולגלוש חלק. לגולשים היום אין סבלנות ואם האתר שלכם ייתקע, הם פשוט יינטשו אותו וילכו לקנות ישר מהמתחרים שלכם. טכנולוגית הוא חייב לעבוד מצוין וקל לגלישה. הגולשים צריכים למצוא מהר את מה שהם מחפשים. צריכות להיות כותרות גדולות וברורות. המידע צריך להיות מסודר בהיררכיה מסוימת וגם כתוב מספיק טוב כדי שהגולשים לא יחשבו שאתם אנאלפביתים (יש איזה ניסיון כזה ברשת לכתוב מה שמתחשק גם עם שגיאות כתיב וניסוחים של כיתה ג').

אתר איכותי היום הוא חלק מתהליך מיתוג לעסקים קטנים ברשת.

מה המטרה שלכם ברשת?

בניית אתרים לעסקים קטנים הוא גם פקטור חשוב מאוד בתהליך המיתוג. אתר האינטרנט וכל הפעולות שתעשו ברשת, צריכים להיות בעלי מטרה מסוימת. יחד עם סוכנות דיגיטל שתבנה לכם את האתר, צריכות להתקבל החלטות חשובות כמו: מה אתם רוצים להשיג מהאתר, איזה מסרים אתם רוצים להעביר על פרופיל החברה שלכם. האם אתם רוצים לעשות קמפיין שיווק ברשת, או שיש לכם מספיק לקוחות. האם המטרה שלכם ברשת היא רק להפגין נוכחות או שאתם רוצים גם להציע לגולשים מדי פעם מוצרים או שירות חדש והטבות.

כל אלה צריכים לבוא לידי ביטוי בתהליך מיתוג לעסקים קטנים ברשת בצורות שונות. אם זה ביצירת לוגו מיוחד לחברה, מה שאתם אומרים על עצמכם ומה שאתם עושים כדי שהגולשים יחשבו עליכם בצורה מסוימת. כל אקט שתעשו אמור לקדם אתכם לעבר המטרות שלכם. כל אחת בתורה. 

דף עסקי בפייסבוק

חלק מתהליך של מיתוג לעסקים קטנים הוא גם נוכחות בדף עסקי בפייסבוק. אל תקימו את הדף הזה בעצמכם ואל תחשבו שאם אתם מצלמים תמונה ומפרסמים אותה, אתם עושים משהו טוב לעסק שלכם. תנו למומחים של סוכנות דיגיטלית, לנהל לכם את הדף בצורה מקצועית כך שהוא באמת יצליח להביא אליכם לקוחות חדשים, לשמר את הוותיקים ולעשות לכם יחסי ציבור טובים ואינטראקטיביים מהם אתם תצאו הם עוד לקוחות חדשים, ותוכלו להתחיל להתנהל מולם ולהציע לכם את מה שאתם רוצים למכור.

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

רוצה לחבר את העסק שלך לעולם הדיגיטל?