בניית אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים – מה צריך לדעת

אחד הדברים החשובים שעושים בתהליך של בניית אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים, הוא לקבוע מהו הבידול של אותם עסק או חברה. כל עסק ניתן לבדל באמצעות התייחסות לקטגוריות שונות אשר משתנות בהתאם לאופי השירות או המוצר של העסק. בידול טכני מתייחס למשל במוצרים חשמליים, כלי רכב ועוד ואילו כאשר נרצה לבדל תריסים נדבר על עמידות, חומרי גלם ועוד. הגינה הביתית שלנו תצטרך להישען על צמחים עונתיים, שיחים וסוג של אדמה ודלת הכניסה שלנו תוביל פרמטרים של ביטחון וגם עיצוב. לכל מוצר או שירות יש את מגוון הפרמטרים שאליהם יש להתייחס כאשר נרצה לבדל אותו מהשאר.

בידול איננו מתייחס לטעם אישי אלא אם כן מדובר על מזון ומוצרים מעוצבים ייבדלו לפי צווי האופנה. אם אתם מוכרים עכשיו שולחנות ירוקים וזה צבע אופנתי, אז אחד הפרמטרים לבידול יהיה הצבע.

כל עסק חייב בידול

אנחנו חיים היום בעידן של שפע מותגים ושפע של מוצרים מקבילים. איך בעצם נבנה את אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים על בסיס של מוצרים שאינם מותגים. כאן ייכנסו פרמטרים כמו מחיר, קרבת החנות למיקום הגיאוגרפי שלכם, מבצעים והטבות ועוד. כלומר בידול תמיד יכול להתקיים בכל רמה, גם למוצרים שאינם ממותגים וגם למותגים אבל הפרמטרים והמסרים יהיו שונים.

כאשר מדובר במותגים כמובן שמה שיבדיל  ביניהם לבין השאר יהיו עובדות המיתוג שלהם. אם מדובר במזון אז הבידול יהיה בטעמים, בחומרי הגלם, בטריות שלהם ובשירות. אם מדובר על עיצוב פנים אז האסטרטגיה השיווקית תיבנה על עבודות שנעשו אצל לקוחות אחרים, והסיבה לחיבור של הלקוחות החדשים יהיה מבוסס גם על זה משום שבעיצוב פנים הכי חשוב זה הסגנון של מעצב הפנים וכל אחד מושך לכיוון שלו. 

בידול של מחיר

בידול של מחיר אשר עשוי למשוך לקוחות חייב להיות הגיוני כלומר- לא ניתן למכור מוצר רגיל במחיר של מותג, אבל מותג יכול להרשות לעצמו להרים מחירים, כי הוא כבר עשה דרך. יש לו תכנית עסקית ברורה ואם יש לו אסטרטגיה לשיווק עסקים קטנים והוא מוכר מדפסות, אז הוא יכול להציע דילים לעסקים וחברות שחברים במועדון הלקוחות שלו ולנצל את כח הקנייה שלהם.

המדפסות שלו חייבות לשאת חידושים שאינם קיימים במדפסות אחרות ואם מדובר על שירות של ציוד משרדי, הוא יהיה חייב להציע מחירים יותר כדאיים עבור מוצרים שלגביהם לא חשוב האם הם מותג או לא, העיקר שהעטים יכתבו ושהבלוקים הצהובים יהיו צהובים ממש. הסיבה שלקוחות יקנו מוצרים מסוימים מעסק מסוים יהיה כי הוא מתאים להם בכמה פרמטרים. מחיר זה אחד מהם.

גם עסק קטן צריך אסטרטגיה שיווקית 

אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים החלה להיות מבוקשת כחלק חשוב בבניית עסק קטן, לאחר שנעשו מחקרים מהם עלה, כי עסקים קטנים שהצליחו והחזיקו מעמד, נשענו על אסטרטגיה כלשהי ולא פעלו בחלל ריק.

כל עסק משתנה וגדל במשך הזמן ונדרש להתמודד במשך הזמן עם קשיים ושינויים. תוכנית אסטרטגית מציגה פתרונות ראויים למצבי משבר בקרב עסקים קטנים. היא ממליצה על גיוס עובדים בזמן מסוים, רכישת ציוד חדש בזמן אחר והיא עוקבת אחר תזרים המזומנים והפעילות הפיננסית של החברה כדי שאפשר יהיה לקבל החלטות נכונות.

תוכנית אסטרטגית כוללת את החזון של החברה ומשמשת כתמרור לבעליה, אשר צריך לפעול ולנהל אותה במסלול כפי שהותווה בתוכנית העסקית והאסטרטגית.

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

רוצה לחבר את העסק שלך לעולם הדיגיטל?