האמת היא שכל אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים, אינה נבדלת במאום מהאסטרטגיה השיווקית לעסקים גדולים. גיבוש תוכנית כזו, מחייב להבין ראשית מהן מטרותיו של הארגון, מהן הדרכים שאנו יכולים לפעול בהן, כדי להשיג אותן. התפקיד המרכזי של אסטרטגיה שיווקית, היא להצליח ליצור ביקוש לשירות או למוצר בקרב קהלי היעד שלו. גיבוש התוכנית השיווקית הוא תהליך של שיתוף פעולה בין החברה לבין איש השיווק והפרסום שלה.
מדובר על תפיסה של פעולה רוחבית הנגזרת מהקונספט העסקי. הו נכנסת לפעולה, רק אחרי שאנחנו יודעים מהן המטרות של העסק כדי לנצח בשוק שלו. תפקידה הוא להגיע ללקוחות פוטנציאליים, באמצעות שיווק מבדל שמבוסס על יתרונות המוצר או השירות. חברה המציעה שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים תדע למנף לכם את העסק ולגרום לו להצליח עוד יותר באמצעו אסטרטגיה שיווקית חכמה.
לכל אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים- 3 חלקים
* הדבר הראשון שצריך לעשות כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית הוא בהגדרה מדויקת של קהל היעד. החלק השני מתייחס להגדרות של היתרונות הברורים המבדילים את המוצר או השירות משאר המוצרים או השירותים המקבילים אליו. החלטה על אופן ההתמודדות באמצעות בידול. מדיניות של מודל הפצה, תמחור ועוד.
רק אחרי גיבוש האסטרטגיה השיווקית, יש לקבל החלטות לביצוע. שני מניעים עומדים מאחורי זה . צורך להגדיר את האסטרטגיה, או הצורך בקבלת החלטה משותפת עליה. כאשר מתרחשים בחברות ועסקים, יש צורך בבחינה מחודשת של האסטרטגיה השיווקית כך שתתאים למצבים החדשים. זה יכול להיות השקה של קו מוצרים, השקת מוצר אצל המתחרים. כניסת מתחרה חדש לשוק, שינוי רגולטורי ועוד.
גם כאשר מדובר בעסקים קטנים, הם חייבים שתהיה לכם בניית אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים. כל מהלך שלכם משליך את הצלחת החברה וההתנהלות שלה.
קודם כל בריף
שלב מקדים של בניית אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים, היא הכנת בריף. הכנתו עשויה לתרום להצלחה של התהליך. תפקידו הוא להוות מעין סיכום של תוכנית האסטרטגיה השיווקית, ולהגדיר בצורה ברורה מה נדרש לעשות. מועדים ועוד. במסמך התוכנית יפורטו הצרכים והמניעים של האסטרטגיה. תיאור הסביבה העסקית, המטרות התרבותיות והארגוניות המשליכות על התהליך ומהם היעדים מבחינת תקציב, זמן והישגים. גיבוש האסטרטגיה השיווקית יהיה מורכב לרוב משלושה שלבים. גיבוש, דיאגנוסטיקה ותיעדוף. השלב הראשון הוא הארוך ביותר משום שהוא מכיל את הנתונים והמידע שאמורים לתת את התמונה המלאה. יש בו כמה תתי נושאים, ניתוח פעילות החברה, סביבת התחרות. ניתוח קהלי היעד והלקוחות ולעתים נדרש גם עריכת מחקר צרכני ממוקד. על בסיס התמונה המתגבשת, יתוארו גם החלופות במצבים שונים. יפורטו היתרונות והחסרונות, וייערך תהליך של תיעדוף והשוואה על בסיס פרמטרים שונים.
פרסום ושיווק
במסגרת התוכנית האסטרטגית, יש לציין מהם ערוצי ההפצה של הפעילות השיווקית. זו נחלקת לפעילויות פרסומיות ופעילויות לקהלי יעד מוגדרים ומפולחים. כאשר מדובר בהקמה ובניית אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים, מציע העולם הדיגיטלי הזדמנויות יוצאות דופן מבחינת הכלים הטכנולוגיים להגיע ולפלח את קהלי היעד בדיוק כמותו מעולם לא היה בעולם הפרסום. אפשר היום להגיע לקהלים על בסיס נתונים של גיל, תחומי עניין, תחביבים, מיקום גיאוגרפי ועוד. נתונים כאלה מסייעים מאוד למפרסמים שעושים קמפיינים של שיווק בגוגל או בפייסבוק ומייעדים אותם לקהל ספציפי ומסוים. אפשר גם לבחור בימי ושעות הפרסום, לשנות את תוכנית הפרסום בכל עת ולהתאים אותה לתקציב ידוע מראש. עם הטכנולוגיה המתקדמת שמניעה היום את עולם השיווק, אין ספק שאפשר ליישם בהצלחה כל תוכנית של אסטרטגיה שיווקית.