אסטרטגיה שיווקית לעסק שלך
גם עסק קטן זקוק לאסטרטגיה כדי להוביל את העסק שלו קדימה. יש חמישה מודולים של אסטרטגיות שיווקיות שמתאימים לעולם הדיגיטלי. חשוב לומר כי יש הבדל בין האסטרטגיות השיווקיות שהיו נהוגות בעולם הפרסום טרום הרשת, ובעידן הרשת.
אחד המודולים הכי נפוצים ברשת הוא "מודל הקהילה". זהו מודול המתאים לכל עסק שמספק שירותי פנאי ותרבות לקהילה כמו למשל אולם ספורט, מתנ"ס, מועדון ריקודים וכדומה. מטרתו על אתר כזה היא לשמור על קשר עם לקוחות, ולהביא לקוחות חדשים. פרסום תוכן עדכני על מה שמתרחש במקומות מסוג זה, עשויים להניב גולשים חדשים שיגיעו לאתר כזה.
יש מודול נוסף בעולם הפרסום הדיגיטלי שמתאים לאתרים שמספרים שירותים חד פעמיים כמו למשל קבלני שיפוץ, טכנאי מזגנים ועוד. גולשים יפנו לבית עסק כזה לפי הצורך שלהם. אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים בעידן הדיגיטלי תפנה אל הלקוחות הפוטנציאליים של האתרים האלה בקמפיין קידום בגוגל, ולאורך זמן בהמלצה שהאתר הזה יהיה מדורג גבוה בגוגל ולכן הוא חייב לעשות קידום אורגני.
יש לכם כבר מועדון לקוחות?
הקמת דף עסקי בפייסבוק וניהול קבוצת אוהדים, מקבילה להקמת מועדון לקוחות, שהוא "דבק, מחבר בין אתרים לבין הקהילה שלהם. זהו מודול הדומה למוכר "נודניק" ששולח לכם ניוזלטרים, מציע לכם הטבות ומבצעים רק לכם, ודואג לפנק אתכם. דף עסקי בפייסבוק בהחלט מתאים לעסקים שרוצים לפנק את הלקוחות שלהם כמו בתי קפה, מסעדות, קצביות או חנויות יין מיוחדות. באמצעות אינטראקציה עם הגולשים נוצרת מעין "חבורה אינטימית סגורה" של לקוחות והם מרגישים שהם מיוחדים במינם. זו הרגשה מאוד טובה לתת ללקוחות וזה עובד, זה יוצר נאמנות צרכנית. בדף עסקי בפייסבוק אפשר להציע ללקוחות הטבות מיוחדות, לבשר להם על פתיחת סניף ולהזמין אותם למכירה מיוחדת או להשקה. המודול הזה מתאים מאוד לעסקים קטנים שרוצים לשמור על הלקוחות שלהם. הוא חלק מכל אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים.
קידום ממומן בגוגל – מקפיץ לכם ישר לקוחות
קמפיין קידום בגוגל, עוזר לגרום לכל אתר לחשיפה מידית בפני הגולשים. אלה נתקלים במודעות של הקמפיין, באמצעות ההקלקה מגיעים לדף נחיתה או לאתר ומשאירים פרטים. כמובן שחשוב לחבור לאיזו סוכנות דיגיטלית אשר מציעה את השירות הזה, כדי לעשות את זה באופן מקצועי. במודעות של הקמפיין חייבים לכלול מילות מפתח, אשר יובילו את הגולשים המקישים אותן בשאילתה בגוגל אל הקמפיין.
עסק שרוצה חשיפה קבועה לאורך זמן וגם להיות ממוקם בסופו של דבר במקום גבוה בגוגל, צריך לעשות קידום אתרים אורגני. זהו תהליך שבסופו המיקום של האתר יהיה גבוה מעל המתחרים שלו. עבודה סיזיפית אבל די מתגמלת בסופו של תהליך. כאשר מדברים על אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים בעידן האינטרנט, קידום אורגני זו אחת הדרכים הכי נכונות להיות עם נוכחות ובולטות ברשת.
שיווק ויראלי ברשתות החברתיות
האינטרנט יצר שיטות שיווק חדשות לעסקים קטנים וגדולים. שיווק ויראלי ברשתות חברתיות, הוא דרך מעולה להיחשף, להיות מוכר ולהביא טראפיק לאתר. זה מודול שמתאים לאתרים שהלקוחות לא נזכרים בהם כל העת כמו בית קפה שהם נוהגים ללכת אליו. זה בדרך כלל עסקים כמו חברות ביטוח למשל או רואי חשבון שנזקקים להם מדי פעם. מפרסמי האתרים האלה חייבים להיכנס לתכנים של הרשת כדי להיחשף. זה יכול להיות בלוג מנצח, קמפיין בגוגל או כל פרסום אחר שיחשוף את הפירמה או מותג שלהם בפני לקוחות חדשים. מכיוון שכלי השיווק והפרסום ברשת הם טכנולוגיים, אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים, היא בדיוק אותה אסטרטגיה שיווקית לעסקים גדולים. אין שום הבדל.