פרסום באינטרנט לעסקים קטנים
פרסום באינטרנט לעסקים קטנים, הוא חובה לכל עסק שרוצה להתקדם בתוך העולם הדיגיטלי. יש חשיבות גדולה לתכנון של מהלכי הפרסום גם בהיבט הטכנולוגי וגם בהיבט היצירתי. יש להתחשב בשיקולים הפרסומיים שיובילו את הפרסום אבל גם להקפיד על העברת מסרים נכונים, בחירה בקונספט שיוביל את הקמפיין, בלעדיו זה עוד קמפיין לא ברור ולא מגובש. קונספט הוא לב ליבו של רעיון שאמור להוביל מסע פרסום.
קחו למשל מסעדה שרוצה לפרסם את עצמה בפייסבוק, שזה אחד מערוצי הפרסום הכי פופולריים היום לעסקים קטנים. אז מה המסעדה הזו צריכה לעשות כדי לבלוט בפייסבוק או בגוגל, מה היא צריכה לעשות ואיזה ערוץ היא צריכה לנצל?
חשוב לומר כי לעולם הדיגיטלי יש יתרונות טכנולוגיים שלא היו קיימים בעבר בעולם הפרסום. אנשי אסטרטגיה בכירים נוקטים בגישה שכל אתר צריך למצוא מהי התועלת שהוא מקבל מערוצי הפרסום. ייתכן ולעסק כמו שלו מתאים רק לעשות שיווק בפייסבוק או בווייז או באינסטגרם כי קהלי היעד שלו נמצאים בעיקר שם והרי קהלי היעד זה הסמן הסופי של כל מסע פרסום.
פרסום מאפיין רשת- פרסום באינטרנט לעסקים קטנים
החיבור בין הגולשים לעסקים ברשת הוא פרסום באינטרנט לעסקים קטנים, לא צריך יותר מזה שהם יגיעו לאתר כלשהו, אבל איך הם יגיעו אם גוגל לא ישלח אותם לשם?
אז צריך את גוגל אבל איך ולמה? כאשר הגולשים מחפשים משהו ברשת ולא משנה מה זה, הדבר הראשון שהם עושים זה להיכנס למנוע החיפוש הכי גדול בעולם שזה גוגל. בשורת השאילתה הם מקלידים מה הם מחפשים, וגוגל מעלה מיד תוצאות.
גוגל מעלה תוצאות בסדר מסוים ויש לזה סיבות. יש כל מיני פרמטרים שאתרים צריכים לעמוד בהם, כדי להיות במיקום גבוה בדף הראשון בגוגל, וכל מה שמנסים לעשות באינטרנט, כל חברת פרסום דיגיטלית כל אתר וכל מקדם אתרים זה להוביל לכך שהאתר של הלקוחות יהיה במקום גבוה בדירוג של גוגל.
אף אחד לא יודע את כל הפרמטרים לפיהם גוגל מדרג את האתרים, אבל יש לומר שיודעים מספיק כדי לנווט את האתר והתכנים שלו בצורה מסוימת, כך שהוא ידבר עם האלגוריתם של גוגל באותה שפה.
איפה נמצאים קהלי היעד שלכם?
הדבר הכי טוב שקרה לעסקים קטנים זה שיש היום עולם דיגיטלי. בעבר תקציבי הפרסום של עיתונות כתובה וטלוויזיה, היו כל כך גדולים שחלק גדול מהעסקים הקטנים בכלל לא יכול היה לפרסם את עצמו, מלבד חלוקת פליירים בתיבות הדואר. היום בגלל השיטה של הפרסום באינטרנט, כל עסק וחברה גם בתקציבים קטנים יכולים לעשות לעצמם פרסום.
אחד הכלים החזקים שיש בכלי הפרסום הטכנולוגיים של האינטרנט הוא היכולת למקד פרסום מול קהלי יעד. זהו יתרון שמתפתח כל הזמן. אפשר לכוון קמפיין פרסום ממומן לגיל, מיקום גיאוגרפי ואפילו תחומי עניין ותחביבים. בהרבה מקרים זה יכול לקלוע בול. אם המצאתם תבלין חדש לצליית עוף, תוכלו לכוון את המודעות שלכם לבשלנים חובבים ומקצועיים ואת המידע הזה יודע גוגל לדלות. הוא עוקב אחרי היסטורית הפרסום של הגולשים, יודע מה מעניין אותם. הוא גם יודע באיזה שעות הם נוהגים לגלוש וממה, האם זה מסלולרי או ממחשב נייד או נייח ולכן אפשר להתאים את הפרסום אליהם בצורה מקסימלית. להשתמש בשפת הדיבור המקובלת עבורם, שהיא זו שתהיה גם שפת הפרסום של השירות שמעניין אותם.
פרסום באינטרנט לעסקים קטנים נעשה היום בגוגל, באינסטגרם, בפייסבוק, יוטיוב ועוד ע"י חברה המציעה פתרונות שיווק לעסקים קטנים בהתאמה אישית לפי צרכי הלקוח.