מיתוג עסקים – הזדמנות לצמוח בעולם דיגיטלי ושוויוני

כלי המיתוג והפרסום של העולם הדיגיטלי, יצרו שוויון שקודם לכן, לעולם לא התקיים. בזמן שעסקים גדולים וחברות מובילות במשק, שילמו על קמפיין חוצות ושטחי פרסום יקרים, ובגלל זה הצליחו לבלוט, להצליח ולהמשיך למתג את עצמן, עמדו העסקים הקטנים על המשבצת הקטנה של פרסום מקומי, חלוקת פליירים ופרסום מפה לאוזן. לא היו להם את התקציבים הדרושים לצורך מיתוג עסקים קטנים. לא היו להם כשלא היה עולם דיגיטלי, אבל היום באינטרנט כלי הפרסום והמיתוג עובדים אחרת. גם בתקציבים נמוכים אפשר לעשות מיתוג, זאת בתנאי שאתם יוצרים קשר עם משרד דיגיטלי, בעל מומחיות במיתוג עסקים קטנים.


בעידן בו אנו מוקפים ומוצפים במידע, בולט רק מי שעושה מיתוג. כל השאר נעלמים ומטושטשים גם ברשת מעיני הגולשים.

איך מבדילים במותג בעולם הדיגיטלי?

כאשר מדובר על בולטות בעולם הדיגיטלי ובעולם הפרסום והשיווק בכלל, בידול הוא מילת מפתח. תהליך של מיתוג הוא קודם כל, איך אתה מציג את המותג שלך מול כל האחרים? האם יש לך יתרונות מוכחים על מוצרים דומים? איך אתה מבשר עליהם לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך. איזה תהליך מיתוג אתה מעביר את העסק שלך, כדי שקהלי היעד לא יבלבלו אותך עם מותגים דומים. חשוב לומר כי כאשר אנו גולשים ברשת, אנו כבר יכולים להבדיל בין כל עסק וחברה. לכל אחד אתר בצבעים שלו, יש כאלה שיש להם את הלוגו שלהם, הסלוגן, כל מה שמייצג אותם ומבדיל אותם מהאחרים.


בשוק בו יש מתחרים, חובה על כל עסק לעשות מיתוג אחרת הצרכנים לא יבדילו בינו ובין המתחרים שלו והוא יפסיד לקוחות. תהליך מיתוג עסקים קטנים מתחיל מבניית אתר מותאם לקוח וצרכים.

האם המיתוג הזה מתאים לכם?

כאשר חברת בניית אתרים מקימה אתר לעסק קטן, היא צריכה ללמוד עליו. היא צריכה להבין מה הוא מציע ללקוחות שלו, מה היתרונות שלו ביחס למתחרים שלו? איך הוא פועל מבחינה שיווקית וגם לרדת לרזולוציות הכי קטנות של שם, לוגו וצבעים. כל אלה יילקחו בחשבון כאשר ייבנה האתר עבורו. היום עבור כל בית עסק, אתר הוא כרטיס הביקור וחלון הראווה שלו והוא צריך להתאים לו. יש קודים של עיצוב גרפי בתחומי עיסוק שונים כמו שהקונוטציה הראשונה של גננים זה צבע ירוק, ככה מי שמוכר להם מטהרי אוויר ישתמש הרבה בצבע הכחול, וסביר להניח שזה יהיה גם הצבע הבולט באתר שלו.


מיתוג עסקים קטנים באמצעות האתר, חייב להתאים את האתר למטרות וליעדים שהוא מציב לעצמו. לבנות את הנוכחות הדיגיטלית שלו בהתאם למותג שלו וזה יכול להיות מוצר או שירות. תהליך המיתוג כולל הקמתה של תיבת מסרים שיווקיים, ניסוח של השירותים או המוצרים שבית העסק הזה מציע. בחירת השפה הגרפית באתר ובכל המוצרים שלו כמו אריזות, ניירת ועוד, אמורים למתג אותו לכיוון ולמסרים שלו.


יש כמה שלבים כלל מיתוג עסקי


מיתוג עסקים קטנים מחייב הגדרה מראש של המותג והחזון שלו. איזה נוכחות הוא רוצה לייחס לעצמו בנישה שלו, ואיזו השפעה הוא רוצה שתהיה לו על הכלל. הגדרת המותג מסייעת לבנות את תיבת הצבעים, המסרים והסמלים של המותג.


יש לבנות אסטרטגיה מהי הדרך הנכונה והמבוקשת להציג את המוצג בפני קהלי היעד. מהו הערך שיש לנקוב עליו. מה החזון שלו שיגרום לגולשים להתחבר דווקא אליו ולא למותגים דומים.


כאשר מתכננים מיתוג, יש לנסות ולהתרחק כמה שיותר מהמיתוג של המתחרים וחלילה לא לנסות להדמות להם. שמרו על הצביון והייחוד שלכם.

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

רוצה לחבר את העסק שלך לעולם הדיגיטל?