יש כמה דברים מאוד חשובים שכל חברת בניית אתרים לעסקים קטנים, צריכה לשים עליהם את הדגש בהקמת אתר לעסק קטן. אחד הדברים הראשונים שחשוב להבין הוא, מהי מטרת העסק הזה ולשם מקימים לו אתר. הסיבות הן מגוונות ובהתאם להן בוחרים את סוג האתר, התצוגה שלו, הקטגוריות, התוכן ועוד.
קוראים לזה במילים אחרות אפיון. יש לבצע אפיון לפני בניית אתר כדי להחליט מה הסיווג שלו האם זהו אתר תדמיתי או תדמיתי ושיווקי יחד. האם המטרה היא חשיפה ראשונה לעניין את הגולשים במוצר חדש. כל מה שנעשה, צמוד להגדרה ולאפיון והוא יבוא לידי ביטוי גם בטכנולוגיה של בניית האתר וגם במבנה של חלוקת הקטגוריות ועוד.
אם זהו אתר שיווקי אז גם הטקסטים וגם התוכן יהיו שיווקיים וינסו למכור. אם זהו אתר תדמיתי, אז האתר ינסה לספק לגולש כמה שיותר מידע על מוניטין העסק ובעליו.
חווית משתמש- אחד הדברים הכי חשובים בבניית אתרים
במשך הזמן הבינו חברות בניית אתרים לעסקים קטנים כי הדבר הכי חשוב לגולשים שנכנסים לאתר, הוא חווית משתמש וכי אם הם לא זוכים לחוויה כזו, הם נוטשים את האתר.
חווית משתמש היא מה שיש להעניק למשתמש הקצה כאשר הוא נכנס לאתר, אפליקציה ועוד. זוהי גלישה חלקה ונוחה המושפעת מהכלי שנקרא ממשק המשתמש.
לקח הרבה זמן עד שחברות בניית האתרים החלו לשים דגש על ממשק המשתמש והחוויה שיש להעניק לגולשים.
את המונח הזה טבע באמצע שנות התשעים דונלד נורמן להסביר מהו הקשר שצריך להיות בין הטכנולוגיה והאדם. היבטים של ארכיטקטורת מידע ועיצוב נלקחו בחשבון בהטמעה של אלמנטים טכנולוגיים אשר מאפשרים את חווית המשתמש הזו. ככל שהיא תהיה טובה יותר, כך היא יכולה לחסוך מאמצים של גלישה באתר ולייצר את אותה חוויה אותה שואפים להשיג. זו חייבת לערב גם רגשות ותחושות אנושיות למרות שמדובר רק בגלישה באתר.
מי שתרם רבות לתחום של חוויית משתמש הוא סוחב ג'ובס אשר בפיתוח מחשב מקינטוש התבסס על ממשק משתמש גרפי.
לגלוש, ליהנות לקנות
בניית אתרים לעסקים קטנים ובכלל זה חנויות און ליין, שמים דגש בפיתוח חווית המשתמש באתר על כמה פרמטרים. ראשית שימושיות האתר, שהפונקציות שלו יתפקדו בקלות, יהיו ברורות לגולשים. אפשר יהיה להגיע לכל מידע בקלות, להתכתב ולקבל משובץ לראות את כל התוכן בצורה אסתטית ולהבין מיד מה צריך לעשות. את השימושיות האסתטית הזו יוצרים אלמנטים גרפיים המוטמעים באתר כמו פונטים, צורות וצבעים.
אם יש באתר אנימציה, היא תורמת למשתמש תחושה של זרימה ומחברת בין החלקים של האתר. היא יוצרת חוויה רצופה ונעימה.
העברת המידע חייבת להיות מדויקת, כדי שהגולש יוכל להבין אותה ולהשתמש בה שלב אחר שלב בצורה קלה וחלה. בלי להיתקע, בלי לשגות, ולזה צריך לדאוג ממשק המשמש של האתר.
פסיכולוגיה של גולשים- בניית אתרים לעסקים קטנים
בניית אתרים לעסקים קטנים, יצרה גישה חדשה לתקשורת מול עסקים וגולשים. אין פגישה של ארבע עיניים, אין שיח, אין לחיצת היד, הכל מתקיים וירטואלית.
אם ניקח לדוגמה חנות שמשווקת בגדי אופנה, מי שהחליט על הסדר הפנימי של החנות הזו, חשב לעומק איך מתנהג צרכן ממוצע בהיכנסו לחנות כזו. שום דבר לא נעשה באקראי. המוצרים הקטנים הונחו במקום מסוים כי לשם יגיע הצרכן אחרי סיבוב אחר, ופריטים מסוימים גדולים ימוקמו במקום אחר, כי מבחינה הגיונית, לשם יגיע הצרכן לראשונה. כלומר, שום דבר לא קורה סתם, מדובר פה על סידור שלוקח בחשבון את הפסיכולוגיה של משתמש האינטרנט און ליין. בהחלטות האלה תומך ממשק המשתמש.
קראו גם על: פרסום באינטרנט לעסקים קטנים